eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmiaRe: Rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer03.ams4!pee
    r.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews
    .nl!fx10.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Rękojmia
    References: <uk7t8e$76v$3$Robert_W@news.chmurka.net>
    <Z6Q9N.11106$Ira6.5510@fx07.ams1>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <4tQ9N.29892$KTp3.16387@fx10.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Nov 2023 00:13:52 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Thu, 30 Nov 2023 00:13:52 GMT
    X-Received-Bytes: 2100
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:844379
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-11-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > On 2023-11-29, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    >> Mijają za 2 dni dwa tygodnie od dostarczenia laptopa do sklepu.
    >> I teraz mogą trzymać w serwisie ile będzie im wygodnie?
    >
    > Zasadniczo nie ma konkretnego terminu. Jest w tzw. "rozsądnym czasie" +
    > "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę
    > towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył"

    Jeszcze taka jedna uwaga, bo zasadniczo są tu dwie sprawy:
    1) uznanie reklamacji - i na to sprzedawca ma twarde 14 dni. Jesli w tym
    czasie nie odpowiedział na reklamacje to uznaje się, że ją uznał.
    2) naprawa/wymiana - tu nie ma twardego terminu.

    W sumie chyba nalezy przyjąć, że w tej chwili czekasz na p.1., więc jak
    nie uzyskasz odpowiedzi w te 2 tyg. to sprzedawca ma pozamiaten. No
    chyba, ponownie, że to była gwarancja.

    Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest
    obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia
    jej otrzymania.
    2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o
    którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
    3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na
    papierze lub innym trwałym nośniku

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1