eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany › Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
    From: Arturo <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast
    wymiany
    Date: Sat, 13 Feb 2010 13:14:09 -0800 (PST)

    > Z interpretacji przepisow zawartej czesci II punkcie 7 niniejszego
    > poradnika -http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-porad
    nik-konsumenta.htm...
    > wynikaloby, ze racja w tym sporze jest po mojej stronie.
    >
    > Licze na porady osob znajacych sie przepisach prawa konsumenckiego.
    > Prosze oszczedzic sobie uwag typu, ze moge sprzedawcy skoczyc, bo on
    > zna przepisy lepiej.
    >
    > Pozdrawiam i z gory dziekuje za merytoryczna pomoc.
    > TB

    Jakies 2 lata temu reklamowalem buty z tytulu niezgodnosci towaru z
    umowa. Firma mnie olala. Sprawe przekazalem do Miejskiego Rzecznika
    Konsumentow; napisal kilka pism do tej firmy ale nic nie wskoral.
    Podczas konsultacji z Rzecznikiem zostalem uswiadomiony ze tryb
    zalatwiania reklamacji z tyulu niezgodnsci towaru z umowa jest
    następujacy: naprawa / wymiana / zwrot pieniedzy. Praktycznie nie ma
    mozliwosci wyrwania kasy kiedy sa jeszcze dwa inne tryby zalatwienia
    reklamacji.
    Poniewaz negocjacje z firma zakonczyly sie fiaskiem - Rzecznik napisal
    mi pozew ktory zlozylem sa sadu grodzkiego. Sedzina uznala ze firma
    powinna mi wymienic buty pomimo ze wpisana byla opcja wymiany/zwrotu
    kasy. Po otrzymaniu prawomocnego wyroku, odzyskanie nowego obuwia
    zlecilem komornikowi.

    Wszystkie kroki i aspekty prawne zwiazane z reklamacja towaru z tyt.
    niezg. z umowa reguluje ustawa w ktorej wszystko jest zapisane.

    Ustawa nie naklada obowiazku odbioru TV z domu klienta przez
    sprzedawce. Za ewentualny transport TV do sklepu wzialbym fakture itp.
    Po uznaniu reklamacji i odbiorze TV zwrocilbym sie do sprzedawcy o
    zwrot kosztow. Pamietaj jednak ze jak bedziesz fikac to sprzedawca w
    bardzo prosty sposob moze Cie sprowadzic na ziemie.

    Najlepiej bedzie jak po prostu przeczytasz ustawe od deski do deski
    nie sugerujac sie wpisami dostepnymi na forach. Najwazniejsza jest
    ustawa a nie interpretacje.

    Niestety ludziska dalej tkwia w przeszlosci myslac ze obowiazuja
    przepisy pozwalajace na zwrot towaru do 7 dni itp itd.

    Powinienes zrobic tak: dostarczyc TV do sklepu i czekac na odpowiedz.
    Pamietaj ze w ciagu 14 dni sprzedawca odpowie ze uznaje reklamacja i
    naprawi TV. W ustawie nie jest napisane ile ma na to czasu. Moze
    trzymac TV i kilka miesiecy...wiec zastanow sie czy warto fikac.

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    wymiana są niemożliwe.. wiec jaki zwrot kasy??

    Pozdrowienia