  • Data: 2004-10-27 22:31:16
    Temat: Re: Reklamacja i gwarancja...
    Od: "fi5h" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    McAlex wrote:
    > Witam
    > Powiedzmy że kupuję towar od firmy X na który mam udzielone 6 lat
    > gwarancji. Po 2 latach towar nie działa prawidłowo i jest oddany do
    > naprawy gwarancyjnej. Czy po odebraniu naprawionego towaru sprzedawca
    > może obniżyć okres gwarancji ? tzn. z pozostałych 4 lat na np. 5
    > miesięcy ?
    > Wtedy wyglądało by że rzeczywiście gwarancja w dniu zakupu wynosiła 2
    > lata i 5 miesięcy...

    jesl itowar jest naprawiony to gwarancja biegnie dalej, jesli jest
    wymieniony, moze byc wyznaczony nowy okres gwarancyjny taki jaki obecnie
    takiemu towarowi przysluguje czyli moze on ulec skroceniu.
    nie mozna zmieniac umowy gwarancyjnej na dany towar w trakcie trwania okresu
    gwarancyjnego. (mozna na poszczagolne czesci jesli sa one wyznaczone osobno
    w karcie gwarancyjnej i dla nich biegnie osobna gwarancja)

    a takze jesli chodzi o scislosc to nie sprzedawca skraca i zmienia gwarancje
    tylko gwarant, no chyba ze sprzedawca jest jednoczesnie gwarantem (a tak na
    ogol nie jest)