eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja i brak karty gwarancyjnej › Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Date: Fri, 3 Aug 2007 05:54:26 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 28
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <i...@z...router>
    References: <f70pkp$39r$1@inews.gazeta.pl> <f70pqo$nuu$1@news.onet.pl>
    <f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl> <f726a0$f4v$1@news.onet.pl>
    <f8qeue$fto$2@inews.gazeta.pl> <e...@z...router>
    <f8tik6$3s3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1186091604 16198 218.186.227.152 (2 Aug 2007 21:53:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Aug 2007 21:53:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:476806
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 02.08.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >
    >> Wezwać to zawsze masz prawo, ale domniemanie istnienia usterki w momencie
    >> wydania towaru (warunek konieczny uznania reklamacji) istnieje wyłącznie
    >> przez pierwsze 6 miesięcy od tegoż wydania. W terminach późniejszych
    >> co bardziej roztropny sprzedawca poprosi o stosowny dowód.
    > Oki, to patrzysz co poszło nie tak. Dajmy na to spalił się procesor,
    > mówisz więc, że użyty procesor był wadliwy, działał nieprawidłowo w
    > wyniku czego po 1,5 roku szlag go trafił. Teraz niech sprzedawca robi

    Gdzie tu dowód?

    > W sumie mnie w tej ustawie zawsze wkur***ało to - sprzedawca może nie
    > zgodzić się na proponowane rozwiązanie (w sensie naprawa czy wymiana),
    > jeżeli wiąże się to z nadmiernymi kosztami. Jakaś beze dura jedna wielka
    > - w 99% przypadków wymiana jest droższa od naprawy, wiec po co dawać
    > kupującemu "wybór". Ale kiedyś tam w federacji konsumentów zasuferowano
    > mi, że skoro upierdliwy sprzedawca powołuje się na ten punkt to można
    > powołać się na ten sam punkt i twierdzić, że takie rozwiązanie naraża
    > kupującego na niedogodności :D

    Można robić wiele rzeczy jak się ma dużo czasu :) Poza przekroczeniem
    terminu 14to dniowego to niestety mało jest w tej ustawie rzeczy z którymi
    przy niewielkiej wartości towaru byłby sens ciągac się po sądach.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1