  • Data: 2010-04-01 23:22:10
    Temat: Re: Rejestracja samochodu cz 2
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:

    > Każda firma jest uprawiona do wystawienai faktury.

    ?????
    W jakim sensie?
    Bo tu chodzi o fakturę jako ważny dokument dokumentujący ważną transakcję.
    W przypadku samochodu nie będzie takową sprzedaż samochodu niebędącego
    własnością wystawcy faktury.

    Chyba cały czas uparcie myślisz tylko o skarbowym sensie faktury - ale ja
    zupełnie o czym innym mówię.
    Dopóki nie postarasz się tego zrozumieć, dalsza pisanina mija się z celem.

    > Ale to nie jest sprawa nabywcy. Jego problem, to wykazanie nieprzerwanego
    > ciągu właścicieli.

    No właśnie o to chodzi.

    > Ale nikt tu nie pisał, ze ta faktura jest nieprawidłowa.

    Ani niczego przeciwnego.

    > A jaka jest podstawa żądania, by fakturę wystawił właściciel?

    Bo inna faktura jest niezgodna z prawem, a co za tym idzie nie dokumentuje
    skutecznie zawartej transakcji kupna-sprzedaży?

    > Pal sześć małą firmę. A jak to bedzie duża firma z wieloma oddziałami w
    > wielu krajach, to też bedziesz się domagał, by właściciel osobiście
    > wszystkie faktury podpisywał?

    Dżisus, czy Ty rozumiesz co czytasz i piszesz?
    Przecież nie chodzi o to kto wydrukował fakturę i w czyim imieniu (i nigdy
    mi o to nie chodziło), tylko czy sprzedawcą (stroną umowy sprzedaży) jest
    właściciel pojazdu

    > Nie zrozumiałem, o co Ci w tym fragmencie chodzi.

    Nie tylko tego.

    No to jak krowie na rowie:
    Chodzi o to że widniejący w dowodzie rej. jako właściciel pojazdu Jan
    Kowalski zamieszkały w Pcimiu, prowadzi działalność pt. Szmelc Mydło,
    Powidło w Pacanowie i na fakturze umieści dane sprzedawcy: Szmelc, Mydło,
    Powidło adres Pacanów, to skąd dany urząd miałby wiedzieć że
    Szmelc,Mydło,Powidło adres Pacanów jest tak naprawdę Janem Kowalskim z
    Picimia?

    Z przekazania ŚT będzie wiedział, z wpisu do ewidencji również.
    I tylko o to mi szło.

    > Przecież A równie dobrze mógł pojazd nabyć w celu jego dalszej
    > odstrzedaży.

    To wtedy będzie brakować tej umowy/faktury na mocy której wszedł w
    posiadanie pojazdu, więc słusznie nie będzie przerejestrowania.
    Ale nie o to chodziło, tylko o normalną sprzedaż samochodu firmowego.
    Wnioskuję z tego, że gdyby sprzedający był tylko pośrednikiem, to by autor
    wątku o tym napisał.