    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulamin studiów i opłaty za semestr
    Date: Wed, 29 Nov 2006 18:55:17 -0600

    "swierszczyk" <s...@p...fm> wrote in message
    news:1164821347.864689.285020@j44g2000cwa.googlegrou
    ps.com...

    >Właśnie tak im to tłumaczyłem. Mimo to tej opłaty żądają i
    >już.

    To niech sobie żądają. Ewentualnie spotkacie się w sądzie.

    > Twierdzą, że skoro byłem na liście studentów to muszę
    >zapłacić. Według regulaminu nie powinni mnie byli wpisać, ale
    >zrobili to. Jest tam napisane, że warunkiem rejestracji na kolejny
    >semestr jest zaliczenie poprzedniego lub uzyskanie zgody dziekana na
    >powtarzanie przedmiotów. Jest też podpunkt, że mogę być skreślony
    >z listy studentów za niezadowalające wyniki w nauce. Myślę, że
    >moje nie były zadowalające.

    Nieważne co myślisz, ważne na jaki paragraf regulaminu studiów powołał się
    dziekan w swojej decyzji skreslenia cię z listy studentów.

    >Teraz mówią, że skąd mogli
    >wiedzieć, że nie mam tych zaliczeń skoro nie złożyłem indeksu,
    >więc musieli mnie wpisać na semestr.

    Ha ha ha.
    Z protokołu zaliczeń, który każdy prowadzący ma obowiązek wypełnić i oddać
    do dziekanatu.

    > Myślę, że mogli mnie wręcz
    >skreślić, a nie rejestrować dalej. Po za tym z tego co się
    >dowiedziałem teoretycznie nie byłem wpisany na semestr jako taki, ale
    >byłem wpisany jako osoba, która uczęszcza na zajęcia i muszę
    >zapłacić, bo oni już zapłacili wykładowcom, prowadzącym
    >ćwiczenia, itd.

    Co cię obchodzi sposób rozliczania się uczelni z wykładowcami.
    To nie twój biznes.

    > Nie wiem, postaram się odebrać dokumenty, a o
    >pieniądze niech się sądzą jeśli taka ich wola. Mam jeszcze jedno
    >pytanie jeśli można. W zeszłym semestrze opłata wynosiła 1250zł,
    >a za ten semestr podnieśli ją na 1400zł. Nic o tym nie wiedziałem,
    >bo na uczelni długo nie byłem. Pani w dziekanacie mówi o tym, że
    >wszystko to jest wywieszone w gablocie przed dziekanatem.

    Akurat tu się zgodzę, że to ty powinieneś się zainteresowac co i do kiedy
    wpłacić.

    > Są tam
    >również wywieszone terminy wpłat i ja nie uiściłem pierwszej raty,
    >do czego jestem zobowiązany, bo przez pół semestru "uczestniczyłem
    >w zajęciach", czyli byłem zarejestrowany jako student.

    Znowu do góry nogami.
    W zajęciach masz prawo uczestniczyć wtedy kiedy jesteś wpisany na semestr.
    W innych przypadkach wykładowca powinien cię wyprosić z sali.
    Wpisu na semestr nie masz, bo zostałeś skreślony. Więc ich argument jest do
    bani.

    > Czy nie mają
    >obowiązku o takich sprawach informować indywidualnie? Przynajmniej o
    >podniesieniu stawki za opłatę? Z góry dziękuję za odpowiedź i
    >jeszcze raz dziękuję za Twoje zainteresowanie.

    Indywidualnie niekoniecznie.
    Zalezy ajk była sformułowana umowa.
    Czy była tam konkretna kwota za semstr, wówczas taka umowa wymaga pisemnego
    aneksu,
    czy też było bardziej ogólnie, że opłata za semestr zostanie podana do
    wiadomości...
    Wówczas wywieszenie takiej kwoty przed dziekanatem wg mnie jest
    wystarczające.