  • Data: 2006-11-29 17:29:07
    Temat: Re: Regulamin studiów i opłaty za semestr
    Od: "swierszczyk" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):
    > "swierszczyk" <s...@p...fm> wrote in message
    .com...

    > Nie mogą żądać zapłaty za semestr z któego zostałeś skreślony.
    > Inaczej by było, gdybyś poprzedni semestr zaliczył, dostał wpis na bieżący i
    > po prostu sam z siebie przestał chodzić.
    > Wówczas dopiero na następny semestr dostajesz decyzję o skreśleniu, ale za
    > bieżący opłata im się należy mimo, że nie chodziłeś.

    Właśnie tak im to tłumaczyłem. Mimo to tej opłaty żądają i
    już. Twierdzą, że skoro byłem na liście studentów to muszę
    zapłacić. Według regulaminu nie powinni mnie byli wpisać, ale
    zrobili to. Jest tam napisane, że warunkiem rejestracji na kolejny
    semestr jest zaliczenie poprzedniego lub uzyskanie zgody dziekana na
    powtarzanie przedmiotów. Jest też podpunkt, że mogę być skreślony
    z listy studentów za niezadowalające wyniki w nauce. Myślę, że
    moje nie były zadowalające. Nie miałem szans dokończyć studiów z
    tymi brakami, ale na zaocznych widać liczy się tylko to, żeby
    wyciągnąć kasę od studenta i tyle. Teraz mówią, że skąd mogli
    wiedzieć, że nie mam tych zaliczeń skoro nie złożyłem indeksu,
    więc musieli mnie wpisać na semestr. Myślę, że mogli mnie wręcz
    skreślić, a nie rejestrować dalej. Po za tym z tego co się
    dowiedziałem teoretycznie nie byłem wpisany na semestr jako taki, ale
    byłem wpisany jako osoba, która uczęszcza na zajęcia i muszę
    zapłacić, bo oni już zapłacili wykładowcom, prowadzącym
    ćwiczenia, itd. Nie wiem, postaram się odebrać dokumenty, a o
    pieniądze niech się sądzą jeśli taka ich wola. Mam jeszcze jedno
    pytanie jeśli można. W zeszłym semestrze opłata wynosiła 1250zł,
    a za ten semestr podnieśli ją na 1400zł. Nic o tym nie wiedziałem,
    bo na uczelni długo nie byłem. Pani w dziekanacie mówi o tym, że
    wszystko to jest wywieszone w gablocie przed dziekanatem. Są tam
    również wywieszone terminy wpłat i ja nie uiściłem pierwszej raty,
    do czego jestem zobowiązany, bo przez pół semestru "uczestniczyłem
    w zajęciach", czyli byłem zarejestrowany jako student. Czy nie mają
    obowiązku o takich sprawach informować indywidualnie? Przynajmniej o
    podniesieniu stawki za opłatę? Z góry dziękuję za odpowiedź i
    jeszcze raz dziękuję za Twoje zainteresowanie.