eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-13 15:19:44
    Temat: Re: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Feb 2012, witrak() wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote on 2012-02-10_22:57
    >
    > Dlaczego uważasz, że dane karty to klucz ?

    Nie każde dane, ale "kompletne", czyli takie które pozwalają
    przeprowadzić transakcję, już tak.

    > Dla mnie to jest
    > upoważnienie. Co więcej, z charakteru kodu CVV2 (czy tam
    > odpowiednika) wynika, że jest to upoważnienie jednorazowe.

    Jednorazowe działające na dowolną liczbę transakcji?
    Ciekawa konstrukcja :D

    [...]
    > transakcja TO ani IO tylko MO. A w Europie (w szczególności
    > w Polsce, bo wygląda, że jesteśmy w czołówce - ze względu na
    > przyrodzoną (?) nieufność do sklepów i punktów usługowych)

    Nienienie.
    W USA "od zawsze" był mechanizm cofnięcia zapłaty (chargeback),
    w Polsce jej *NIE BYŁO*. Gdzieś tak do 2002, ledwo 10 lat wstecz.
    Do momentu wprowadzenia tej regulacji do prawa wręcz pisałem,
    że w .pl zwyczajnie nie wolno (w znaczeniu rozsądku, nie
    niemożliwości lub prawa) płacić kartą i basta.
    W tej chwili w .pl nadal powszechne jest wprowadzanie danych
    poprzez "wypuszczenie karty z rąk" (a nie samodzielne przeprowadzenie
    przez czytnik) - i wcale mnie owa "nieufność" *NIE DZIWI*.
    Co ciekawsze, konstrukcję w której klient przeciągał kartę przez
    czytnik widziałem w Polsce w poprzednim tysiącleciu, żeby nie
    było że to jakaś nowość jest.

    > idzie
    > się w kierunku podawania danych karty nie sklepom, tylko acquirerom...

    Cóż.

    pzdr, Gotfryd