  • Data: 2008-11-21 08:36:49
    Temat: Re: Re: Milicjanci dobiorą się do d.. posiadaczom GPS ów :D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Nov 2008, Marcin wrote:

    > Ale nie mam nic w sensie karty z numerem, papierowej licencji itp. Aplikacja
    > jest wgrana fabrycznie.

    Problem leży gdzie indziej: przyjmowania w postępowaniu karnym, że
    nabywca/posiadacz programu w ogóle ma wypełniać jakieś wymyślone
    przez producenta warunki. Przecież takie warunki mogą być tylko
    *umowne*, nie ma w ustawie zapisu "licencja jest nieważna bez
    posiadania hologramu z podpisem prezesa" (albo przytaczanego
    ad absurdum obowiązku stanięcia na głowie).
    Piszę o postępowaniu karnym, bo przecież policja nie rozstrząsa
    postępowania cywilnego - czyli tego, czy w ramach *umowy* twórca
    lub wydawca oznacza sobie program (lub inny utwór) "czymś".
    A taka jest praktyka, IMHO nie do końca jasna.
    To samo dotyczy "zwykłego peceta".
    Mam np. "legalną" licencję na Total Commandera.
    Pic w tym, że (zgodnie zresztą z ustawą P.A.) nie ma ona formy pisemnej,
    żadnego "papiórka".

    Ewidentnie widać w tym układzie wątpliwą rację "wymagaczy certyfikatów".
    Ale co ja ci poradzę...

    I, żeby jasność była, raz jeszcze:
    - osobiście uważam iż postępowanie "wymagaczy certyfikatów" nie jest
    zgodne z prawem, również jeśli jest to postępowanie policji, skoro
    jednocześnie w wielu innych dziedzinach ewidentnie policja odcina
    się od jakiegokolwiek brania udziału w sporach cywilnoprawnych
    - zaznaczam że taka jest praktyka, a skoro ona jest i nie spotyka się
    ze sprzeciwem organów powołanych dla nadzoru nad przestrzeganiem
    prawa (czyli prokuratur i sądów) to należy się liczyć z jej stosowaniem
    również wobec gpsów w samochodach - bo akurat tu różnicy między
    oprogramowaniem w gpsie a pececie nie widzę.

    pzdr, Gotfryd