  • Data: 2020-10-12 17:40:34
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f81c861$0$515$6...@n...neostrada.
    pl...

    >Kłamiesz.
    >Nic nie pisałem o rzekomym ukrywaniu pedofilów przez kościół.
    >Cały czas piszę o faktycznym ukrywaniu pedofilów przez kościół.

    A dowody masz? Bo inaczej rzekome :-)

    >Na podstawie powszechnie dostępnych dowodów i raportów o skali tego
    >procederu, oraz na podstawie przyznawania się do winy osób
    >uprawiających ten proceder.

    Ale czy aby na pewno te przypadki pedofilii sa takie liczne ?
    Jakby byly bardzo liczne, to czy wierni by sie nie odwrocili od
    Kosciola ?

    >https://oko.press/biskup-dziuba-nagrania-ks-pedofil
    /

    Ale co chodzi? Ksiadz biskup jak rasowy polityk mowi, ze nie wie czemu
    mu proces zabrali, a "skandaliczny" to moze byc w dwie strony.
    Wiec teraz kto inny proces prowadzi, i do biskupa nie mozna juz miec
    pretensji.

    I dobrze biskup mowi, ze wczesniej biskupem nie byl, wiec nie mozna mu
    zarzutow czynic.

    A sprawa ... czemu poszkodowany Janusz nie poszedl na policje tylko do
    kurii?
    Czyzby uwazal, ze jego przypadek nie jest godny kodeksowej kary dla
    ksiedza, ktoremu zreszta po chrzescijansku wybaczyl, tylko jako dobry
    parafianin nie chce aby to inne dzieci spotkalo.

    No i ... to nadal jeden przypadek, i to taki, ktorym Kosciol sie
    zajal.

    >https://oko.press/dziuba-ksieza-porno-ministranci/
    >"Ksiądz Stanisław zamyka drzwi i idzie prosto do proboszcza parafii.
    >Ten tylko wzruszył ramionami: ,,A co ja mogę zrobić?"."

    Ale ... "taki obraz zobaczył w 2002 roku, w pokoju na plebanii, ksiądz
    z parafii w diecezji łowickiej. W 2017 roku opowiedział o tym
    prokuraturze, a ta powiadomiła biskupa Dziubę."

    Czyli to bohaterski ksiadz Stanislaw ukrywal sprawe.
    A 15 lat czekal ... az sie klimat zmienil, czy aby sprawa sie
    przedawnila ?

    Poza tym "Do księdza Stanisława, który był świadkiem tamtego
    zdarzenia, nikt z kurii jednak się nie zgłosił".
    A on do kurii napisal? Bo w pismie prokuratury nie jest wymieniony, to
    dlaczego mialby byc przesluchany ?

    Poza tym ... w 1997, gdy KK byl uchwalany, to nie bylo w artykule 200
    paragrafu 3.
    Kiedy dodali i czy obowiazywal w 2002r ?

    No i gdzies tam
    "Proboszcz chwalił się, że mają na parafii ponad 100 ministrantów."

    Dlatego, ze dzieci rezygnuja po miesiacu, czy dlatego, ze im sie
    podoba ?

    >Stanisław pamięta dokładnie tę wizytę: ,,Podczas rozmowy zorientowałem
    >się, że kuria już wtedy miała wiedzę na temat tych wydarzeń, bo
    >kanclerz nie był zdziwiony. Pytał: >>Nadal tam się dzieją takie
    >rzeczy?<<. Powiedział mi wtedy, że nie wiedzą co zrobić. I że mam
    >milczeć i wytrzymać do czerwca. Jak mi to nie pasuje, to mnie
    >przeniosą. No i mnie przenieśli"."

    No, czyli zalozmy, ze powiadomil kurie juz wtedy ...

    Ale ale - skad wiadomo, ze wiarygodne ?

    J.