    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f7b5f5a$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <W1OeH.14454$y%5.4028@fx29.ams1>
    <5f7c89bd$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7ca986$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7cb507$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7ccbdd$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7dc8b6$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7e103f$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5f7f7727$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <1o7dom191xjf7$.owkzlyied7nj.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 9 Oct 2020 16:54:32 +0200

    W dniu 09.10.2020 o 11:10, Olin pisze:

    > Pewnie chodzi o dojrzałość emocjonalną, o czym niezawodnie można szerzej
    > podyskutować z psychologami.
    > Z jakichś powodów dzieci nie odpowiadają karnie, tak jak dorośli,
    > przynajmniej w naszym kręgu kulturowym.

    Oczywiście masz rację. Pod żadnym pozorem nie próbuję nikogo przekonać,
    że współżycie z dzieckiem jest dobrym pomysłem. Zwracam jedynie uwagę na
    to, że administracyjna granica 15 lat nie daje podstaw do twierdzenia,
    że każdy współżyjący z osobą w wieku 14 lat jest pedofilem. To są
    zupełnie dwa rozbieżne pojęcia. Sądzę, ze w wypadku dziewczynek, to tak
    pomiędzy 12~15 lat celem zakwalifikowania do pedofilii należałoby jednak
    zbadać ofiarę, choć oczywiście nie zmienia to tego, że stanowi to
    przestępstwo.

    Osoby domagające się nagonki na księży - pedofilów, nie wiem na ile
    celowo, a na ile z powodu nieogarnięcia żonglują tymi pojęciami, które
    na pewno nie sa tożsame. Oczywiście nagannym wydaje się naruszenie
    celibatu przez księdza. Ale takie rzeczy się zdarzają i chyba nikt
    rozsądny księży nie linczuje za to. Większość tych opisywanych w
    przywołanych przez Kviat-a materiałach przypadków dotyczy osób w wieku
    14~15 lat, a to oczywiście przestępstwo, no ale do pedofilii już
    zdecydowanie daleko, zwłaszcza w przypadku kobiet.

    A już przekładanie kilku udokumentowanych przypadków pedofilii na
    domniemanie, że każdy duchowny jest pedofilem - co niektórzy to próbują
    wykreować - to jest po prostu niedorzeczność. Równie dobrze można by
    każdego mężczyznę za takie zagrożenie uznać. Zwłaszcza, ze przy obecnej
    nagonce można sądzić, ze o wiele bardziej prawdopodobne jest ujawnienie
    księdza-pedofila, niż osoby w innym zawodzie.

    --
    Robert Tomasik