    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f774d3a$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f779028$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f790314$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f79e27c$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f79f583$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7a3580$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7b5f5a$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <W1OeH.14454$y%5.4028@fx29.ams1>
    <5f7c3968$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 6 Oct 2020 17:37:18 +0200

    W dniu 06.10.2020 o 11:31, J.F. pisze:

    > Ale o tym juz dziennikarze nie napisza, bo znajda sobie kolejnego
    > ksiedza do pietnowania.

    Ba. Dziennikarze z reguły nawet owych księży nie szukają. Pomówienie
    konkretnej osoby jest o tyle ryzykowne, ze ktoś to może sprawdzić. Ale
    jak "rzucisz gównem", że kościół, to pedofile, to nawet trudno
    protestować, bo nie wiadomo o czym piszemy. Zaprzeczysz, to zaraz ktoś
    napisze, ze kwestionujesz oczywiste fakty - tylko tych faktów nikt nie
    podaje, bo są oczywiste :-)

    > Nie mowie, ze go nie ma, ale w liczbach jak to wyglada ?
    > Jaki tam jest procent czy promil pedofilow ?
    > No i jaki poziom tej pedofilii, bo jednak ci ksieza w spolecznosciach
    > zyją, czesto nawet w malych, i spolecznosc troche kontroluje.

    Jak podaje "Annuarium Statisticum Ecclesia in Polonia AD 2020", w Polsce
    jest 10 356 parafii katolickich, w których posługuje ponad 20,5 tys.
    księży. Łącznie kapłanów jest prawie 25 tys. A potwierdzanych jest kilka
    przypadków w skali lat.

    > Mam na mysli raczej nieuczciwe oskarzenia.
    > Jak sa duze odszkodowania ... to beda i falszywe oskarzenia.
    > Albo wyolbrzymione.

    Jeśli o pedofilię pomówi sie piekarza, to ile on może odszkodowani
    zapłacić. A taki Kościół jako instytucja? On ma sporo do stracenia.
    Nawet, gdy ostatecznie pomówienie okaże się niepotwierdzone.

    > Pedofile sa wsrod w nas, i pewnie jakis automatyk tez sie trafi.
    > Gdyby jakis znaczacy procent ... dziennikarze by pewnie pisali, ale
    > raczej jako ciekawostke, czemu akurat automatykow tak to dotyka.
    > Ale automatyk przemyslowy nie ksiadz - nie ma zajec z dziecmi,
    > ministrantow, o nauczycielach by pewnie napisalo.

    Po za tym, kogo by zainteresował pedofil - automatyk? Dziennie łapie się
    100~300 nietrzeźwych kierujących. czy ktoś o automatyku napisze?
    Policjant, sędzia, prokurator, ksiądz, to jest temat!

    > Nie mowie ze malo, tylko ze gdyby taka polowa byla falszywa, to zle
    > swiadczy o dziennikarzach.
    > A tu temat nosny - nie masz lepszego tematu, to co za problem napisac "w
    > pewnej malej miejscowosci, ktorej nazwy celowo nie wymieniamy, zyje
    > ksiadz pedofil ..." ... i kto ci zrobi?
    > No, kuria by mogla - "nie ma u nas pedofilow, dowody albo odszkodowanie".
    > Ale kuria widac wie, ze sa :-)

    Albo po prostu uznaje, ze z idiotami nie będzie się "przepychać".

    --
    Robert Tomasik