  • Data: 2010-02-01 10:00:03
    Temat: Re: ROZLICZENIE KOSZTÓW CIEPŁA
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 45 pisze:
    > Bilans musi wyjść na zero.
    > SM zamawia tyle a tyle ciepła, i czy je wykorzysta czy nie,
    > zapłacić musi.
    Nieprawda. Oczywiście jest coś takiego jak zamówiona energia, ale to
    tylko jeden składnik opłaty. Zasadniczo płaci się za zużycie. Jak się
    przekroczy plan lub zużyje mniej płaci się relatywnie więcej.

    > Ja wietrząc mieszkanie grzejniki zakręcam, sąsiad nie
    > zakręcał, bo miał pogubione lub popsute kapturki do
    > regulacji zawora, ja lubię temperaturę 20max21st. w
    > mieszkaniu, sąsiad miał czad aż w oczy szczypało i
    > temperaturę regulował otwieranym oknem.
    I co z tego? Płacił stawkę ryczałtową, to ma resztę w nosie.

    > Były zimy ciepłe, ustawiało sie grzejniki na bardzo słabe
    > grzanie, lub w cale, a u sąsiada na grzejnikach mogłeś jajka
    > smażyć, i wszystkie okna miał uchylone przez cały sezon
    > grzewczy.
    Na tym polega solidarne płacenie za ogrzewanie. Rozwiązaniem są liczniki
    energii cieplnej w mieszkaniach, ale to wymaga odpowiedniej konstrukcji
    budynku i podwyższonej izolacyjności przegród między lokalami. Jak tego
    nie ma, to nie ma co marzyć o uczciwym rozliczeniu.

    > A Ty mi piszesz że płaci karne odsetki.
    Nic takiego nie napisałem.

    > Druga sprawa z którą sie spotkałem, to kłopot niektórych
    > spółdzielni w rozliczani ciepła, w podziale na te z użyte do
    > c.o. i te na podgrzanie ciepłej wody użytkowej. Tu były
    > często kanty. Ale to było dawno temu.
    Jest to norma w wielu spółdzielniach.
    AK