  • Data: 2010-02-03 02:04:46
    Temat: Re: ROZLICZENIE KOSZTÓW CIEPŁA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 31 Jan 2010, MotyL wrote:

> [...]
    > adaptację łazienki i po uszczelniałem szachty na kanalizację itp. remont
    > trwał do konca grudnia 2008, ja mieszkałem z rodziną u rodziców więc
    > ogrzewanie nie było używane. dopiero od stycznia.
    >
    > Zima szczegolnie sroga nie była, ale troszkę potrzymało tak w okolicy -8st.
    > zaczeły się problemy z ogrzewaniem. znów w jednym pokoju grzejnik grzeje jak
    > wściekły, a w drugim 2szt ledwo ciepłe.
    >
    > Wiosną przyszło rozliczenie: DOPŁATA 1300zł. zaczołem drążyć temat, i zwykła
    > walka z wiatrakami, każdy twierdzi że wszystko jest dobrze sprawne

    Odniosę się do jednej sprawy, acz z Twojego opisu wynika że
    na problem składa się ich kilka.
    Ale ja tylko o "problemie uszczelnienia okien".

    Zupełnie pomijając fakt, że podzielnik nie jest miernikiem, to co
    on "mierzy" to temperatura kaloryfera, a nie temperatura powietrza
    ani ilość oddawanego ciepła.
    Nie pierwszy (i pewnie nie ostatni) flejm w tym temacie, mój
    standardowy tekst:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/acbc1
    428cd4ce508
    +++
    weźmij swoje rozumowanie, odwróć
    kolejność i wiadomo, dlaczego NIGDY żaden "specjalista" od podzielników
    nie nagłaśnia takiego scenariusza:
    - okno "ciągnie" bo szpary milimetrowe, zagrzać nie można,
    na podzielniku ileś
    - lokator uszczelnia okno, no *bo mu zimno*, ale NIE ZMIENIA
    USTAWIEŃ PRZEPŁYWU (bo nie chce mieć "tak samo", ociepla
    po to żeby ZAGRZAĆ)
    - temperatura w mieszkaniu wyraśnie rośnie, zużycie ciepła
    MALEJE - za to wskazanie podzielnika ROŚNIE.
    ---

    (co do ciepła - dodajmy "trochę maleje", przynajmniej o ile
    woda jest gorąca, a "specjalista" to ktoś kto chce te podzielniki
    wcisnąć lokatorom).

    "Motywowanie" użytkownika działa - i to jest prawda - w zakresie
    "przykręć przepływ, będziesz mniej płacił" - bo to JEST prawda.
    W tym zakresie "przykręcenie" -> obniżenie temperatury zarówno
    grzejnika jak i powietrza - da spodziewany efekt.
    A jaki efekt da postać skrajna innej operacji - czyli obłożenie
    kaloryfera (z zamocowanym podzielnikiem) dobrą izolacją cieplną,
    dajmy na to grubym kocem?
    W mieszkaniu mróz - a co ze wskazaniem?
    Jak się mają wskazania podzielnika do zużytego ciepła?

    > W tym roku było podobnie, ale jako że siedzę na bezrobociu, mam czas na
    > analizy, doświadczenia i próby. i okazuje się iż grzejnik w jednym pokoju
    > grzeje znacznie mocniej, grzeje równomiernie po całem powierzchni, natomiast
    > grzejnik identyczny w drugim pokoju grzeje słabiej i w dodatku tylko 10cm od
    > góry jest ciepłe a reszta zimna. Grzejniki nie są zapowietrzone !! !!

    Za mały przepływ?
    Ale to, trzeba przyznać, *odrębna* sprawa.

    > W tym roku montaz podzielników na nowych grzejnikach jest inny i w efekcie
    > uzyskałem iż w pokoju gdzie grzejnik grzeje poprawnie mam 240jednostek, a w
    > pokoju który musze dogrzewać elektrycznie mam 270jednostek, a to dlatego ze
    > podzielnik jest zamontowany w górnej części grzejnika, a tylko ona jest w
    > nim ciepła.

    I to też osobna sprawa :( - acz kolejna która ma swoje źródło w tym, że
    podzielnik "mierzy" "coś", a nie oddane ciepło.

    pzdr, Gotfryd