    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o wiek podczas przesłuchania komisji śledczej
    Date: Thu, 29 Feb 2024 06:59:25 +0100

    > Skoro jest źle oznakowane to jest to albo błąd albo działanie umyslne
    > albo zaniedbanie :) Przy czym jeśli twierdzisz, że jest źle oznakowane,
    > to przyjmując, że masz racje jest to coś bezspornego. Czy nie jest?

    Sam oceń.
    https://www.google.pl/maps/@52.2915176,20.9351487,3a
    ,75y,172.85h,82.53t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqRT0LNCozvsw
    Vhiv0LhyfQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.goo
    gleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DqRT0LNCozvsw
    Vhiv0LhyfQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D2
    03%26h%3D100%26yaw%3D30.743647%26pitch%3D0%26thumbfo
    v%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Stałem jak ten czarny. Znak skrzyżowania nie jest obowiązkowy ale ma
    stać jeśli skrzyżowanie nie jest "postrzegane" jako skrzyżowanie przez
    kierowców. Co ważniejsze jak już jest znak to ma być na wszystkich
    wlotach - tu projektant albo zarządca uznał że widocznie nie jest, ale
    postawił tylko tam gdzie było to istotne dla ustąpienia pierwszeństwa.
    Pech że akurat nie od tej strony wjeżdzam, bo szukam miejsca
    prakingowego i nie mam żadengo interesu żeby jeżdzić od strony "za
    dupy". Możesz przypomnieć co ma prokuratr jak nie jest w stanie
    rozstrzygnąć "wszelkich wątpliwości", jak na przykład że starażnik
    zeznał że jest oznakowanie pionowe a go nie ma astrażniczka napisała że
    zostałem wezwany w tej sprawie a nie w innej, którą zresztą umorzyła?

    Jak dostanę uzasadnienie to wrzucę streszczenie.

    > Tak
    > czy siak, nie zalezy to od oceny zdolności do rozpoznania czynu
    > zabronionego, o czym tu sobie rozmawiamy.

    Jak nie? Jak mam rozpoznać że czynię czyn zabroniony skoro sam
    projektant stawiając znak uznał że kierowcy nie postrzegają tego
    skrzyżowania za skrzyżowanie? Pomijając już że zapewne niewielu
    kierowców wie ile konkretnie od skrzyżowanie się nie wolno zastrzymywać,
    więc jak mają rozpoznać czyn zabroniony, skoro nie wiedzą że jest
    zabroniony:P

    > No ale jak to sie ma do tego o czym rozmawiamy czyli zdolności do
    > rozpoznania czynu karalnego (w kategoriach społeczno-prawnych)? Tu tego
    > nie ma. Jest czysty, kulsonowy pragmatyzm.

    Ale ja o tym pisałem wcześniej jako przykładzie tego, że wkurwia mnie to
    że więcej wolno patolowi niż normasowi w kontekście pytania o zawód.

    > I stadko róznych art., w tym te co cytowałem.

    Skoro ją skazano to widocznie uznano że da się jej przypisać czyn - czy
    słusznie to inna sprawa ale wygląda na to że słusznie. Więc paragraf o
    "możliwości przypisania winy" tu zastosowania nie ma.

    > Wiedzieć to wiedziała, ale jak ją napierdalał a ciąże były nieuniknione
    > to pewnie strach miał olbrzymi wpływ na to co robiła.

    Istnieje coś takiego jak antykoncepcja. Nawet bez wiedzy partnera.

    > To jest kwestia
    > okoliczności i stanu psychicznego, emocjonalnego takiej osoby. Strach
    > zaburza ocenę. Pamiętasz, zastanawialismy się kiedyś nad filmikiem,
    > gdzie chyba motocykliście urwało nogę. Sam stwierdziłeś, że nie wiesz
    > jakbyś (będąc bezpośrednim świadkiem) wtedy zachował. To jest też ta
    > kategoria. Nie każdy będzie w stanie pomóc, choć jednoznacznie powinień.

    Zgadzam się ale to nie ten paragraf.

    > Jak dla mnie mąż napierdalający żonę w celu nie mania wiekszej liczby
    > potomków to skrajna patologia, ale to w końcu tylko takie słowo. Chodzi
    > o emocje i dojrzałość społeczną, które modyfikują zdolność oceny czynu.

    Na tej zasadzie to niemal każdy podsądny to jakaś patologia;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!