    From: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o delegację
    Date: Fri, 7 Dec 2007 07:43:33 +0100

    Użytkownik "Kronos" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:op.t2yb3iumiso2cg@hepwqi20.hep.hspol.pl...
> [...]
    > szkolenie zagraniczne. Przed wyjazdem wypłacił nam kasę w Euro mówiąc że
    > to kieszonkowe ale tłumaczył ten gest że to pomniejszona delegacja.
    > Wychodziło coś około 9 Euro za dzień. Jak się póżniej okazało to szkolenie
    > to była strata czasu. Brak materiałów i kadry szkolącej to tylko kilka z
    > problemów. Jednakże koszty szkolenia wyszly astronomiczne około 200USD za
    > dzień (szkloenie trwało około 2 miesięcy). Teraz chciałbym odejśc ale
    > pracodawca chce zwrotu kosztów. I tu pojawiają się moje wątpliwości:
    >
    > - czy pracodawca ma obowiązek czy to tylko dobry gest że wypłacił

    Ma obowiazek wyplacic.

    > - czy skoro już zapłacił pomniejszoną delegację to czy mógł póżniej koszty
    > szkolenia powiększyć o wyżywienie i nocleg

    Nie ma czegos takiego, jak pomniejszona delegacja.
    Zobacz tu:
    http://www.ksiegowosc.ngo.pl/x/16825;jsessionid=2E0C
    FDA6A7A2CDD854E8780A7E2CA92C
    Ponadto jest tabela diet, ktora informuje, ile pieniedzy i w jakiej walucie
    nalezy sie pracownikowi, ktory udaje sie w delegacje do danego kraju. Chodzi
    o ryczalt na diety, oraz ryczalt na hotel, tzw. dojazdówka (musisz
    przemieszczac sie jakimis srodkami transportu) i tzw. duza dojazdowka -
    jednorazowa (dojazd z lotniska, stacji kolejowej, portu morskiego) do hotelu
    i z hotelu do w/w miejsc. Nalezy poszukac tabeli diet za podroze sluzbowe
    (delegacje) na stronie ministerstwa finansow.

    > - czy sądzicie że uda mi się w sądzie pomniejszyć koszty szkolenia

    Nie pomniejszyc, ale odzyskac pieniadze, ktore naleza sie za delegacje
    zagraniczna.

    > Za odpowiedź dziękuję
    >
    > --
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/