eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie o czas rozpatrzenia reklamacjiRe: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Date: Mon, 7 May 2007 21:45:57 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 31
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <l...@z...router>
    References: <1...@e...googlegroups.com>
    <1...@l...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1178546075 17646 218.186.227.152 (7 May 2007 13:54:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 7 May 2007 13:54:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:460191
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 07.05.2007 MarcinGoluch <m...@o...pl> napisał/a:
    > A jeżeli podstawa do rozpatrzenia reklamacji jest faktura/paragon na
    > którym nie ma zapisanych warunków sprzedawcy dotyczacych rozpatrzenia
    > ewentualnej reklamacji? Jesli dobrze kojarze nie ma mozliwosci aby
    > zapisy sprzedawcy dotyczace gwarancji stały nad obowiazujacym kodeksem
    > handlowym czy kodeksem cywilnym.

    I zapewne nie stoją. W przypadku sprzedaży konsumenckiej jest osobna
    ustawa (nadrzędna wobec KC) która pozwala na daleko idącą dowolność
    zapisów gwarancyjnych.

    > Mozesz delikatnie rozwinac temat niezgodnosci z umowa. Widelec
    > zostanie wysłany w dniu jutrzejszym takze jeszcze nie zostało
    > skonstruowane pismo.

    Proponuję użyć googla, odszukać strony Federacji Konsumentów i tam
    poczytać. Jak będziesz po lekturze miał wątpliwości, to wal śmiało :)
    W skrócie z rzeczy istotnych:
    1. sprzedawca ma 14 dni (roboczych + 1) na ustosunkowanie się do
    reklamacji (akceptuje lub nie). Jeśli przekroczy termin, to zaakceptował.
    2. do 6ciu miesięcy po zakupie istnieje domniemanie istnienia wady, czyli
    to sprzedawca musi udowodnić, że sprzedał towar bez wady - zwykle rzecz
    nieopłacalna i idzie na wymianę/naprawę.
    3. zwrot gotówki w pierwszym podejściu nie wchodzi zwykle w rachubę.
    4. termin naprawy/wymiany nie jest zdefiniowany, ale przyjmuje się, że nie
    powinien przekroczyć 2-3 tygodni.

    --
    Marcin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1