eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2007-05-07 11:18:37
    Temat: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: MarcinGoluch <m...@o...pl>

    Witam!
    Pisemko które zamieszczam poniżej wysłalm rowniez do Federacji
    Konsumenta. Poniewaz zdaje soebi sprawe ze czas odpowiedzi na maila
    moze byc spory pozwole sobie zamiescic pismo rowniez na grupie liczac
    ze znajdzie sie ktos kto kompetentnie odpowie na moje pytania.

    Szanowni Państwo,
    Z końcem miesiąca lutego 2007 zakupiłem w polskim sklepie internetowym
    amortyzator do roweru. Cena specjalna określana w sklepie jako "cena
    dnia"(obowiązywała tylko 24h) wynosiła 799zł, natomiast cena regularna
    1099zł.
    Niestety po krótkim okresie użytkowania amortyzator uległ awarii
    uniemożliwiającej dalsze użytkowanie ze względu na bezpieczeństwo
    rowerzysty, a mianowicie dostał tzw. luzów na goleniach. Z zewnątrz
    nie posiada zadnych oznak użytkowania tzn. rys, obić czy innych
    widocznych uszkodzeń. Nie ingerowałem w wnętrze amortyzatora ponieważ
    jest to produkt objęty gwarancją.
    Po zgłoszeniu tego faktu do sklepu otrzymałem informację, żeby
    przesłać amortyzator, natomiast sklep wysyła go dalej do serwisu w
    niemczech ponieważ tam został zakupiony przez sklep. Mimo, iż
    producent amortyzatora włoska firma Marzocchi posiada przedstawiciela
    w polsce. Otrzymałem równocześnie informację, że termin rozpatrzenia
    reklamacji wyniesie ok. 3-4tygodnie.

    I tu moje pytanie:
    1. Czy mam podstawe aby po nie dotrzymaniu ustawowych 14dni na
    rozpatrzenie reklamacji zażądać nowego produktu lub zwrotu gotówki czy
    muszę również uwzględnić wysyłkę amortyzatora poza granice kraju i
    wtedy muszę uwzględnić termin 30dni?
    2. Czy są to dni robocze czy kalendarzowe?
    3. Czy kwota którą moge zażądać to wyłącznie 799zł czy będzie to kwota
    w ktróej w chwili obecnej amortyzator dostepny jest w tym sklepie
    czyli 1099zł?


    Z góry serdecznie dziękuję za pomoc!


  • 2. Data: 2007-05-07 12:04:56
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.05.2007 MarcinGoluch <m...@o...pl> napisał/a:
    > Niestety po krótkim okresie użytkowania amortyzator uległ awarii
    > uniemożliwiającej dalsze użytkowanie ze względu na bezpieczeństwo
    > rowerzysty, a mianowicie dostał tzw. luzów na goleniach. Z zewnątrz
    > nie posiada zadnych oznak użytkowania tzn. rys, obić czy innych
    > widocznych uszkodzeń. Nie ingerowałem w wnętrze amortyzatora ponieważ
    > jest to produkt objęty gwarancją.

    Jak rozumiem reklamowałeś z tyt. gwarancji?

    > Po zgłoszeniu tego faktu do sklepu otrzymałem informację, żeby
    > przesłać amortyzator, natomiast sklep wysyła go dalej do serwisu w
    > niemczech ponieważ tam został zakupiony przez sklep. Mimo, iż
    > producent amortyzatora włoska firma Marzocchi posiada przedstawiciela
    > w polsce. Otrzymałem równocześnie informację, że termin rozpatrzenia
    > reklamacji wyniesie ok. 3-4tygodnie.

    Sory, ale czy nie jest Ci głupio, że Polska piszesz małą literą ale już
    nazwę jakiejś włoskiej firmy wielką?

    > I tu moje pytanie:
    > 1. Czy mam podstawe aby po nie dotrzymaniu ustawowych 14dni na
    > rozpatrzenie reklamacji zażądać nowego produktu lub zwrotu gotówki czy
    > muszę również uwzględnić wysyłkę amortyzatora poza granice kraju i
    > wtedy muszę uwzględnić termin 30dni?

    Zależy z tyt. czego reklamowałeś. Odpowiedzi na wszystkie zadane pytania
    zależą od tego.

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2007-05-07 12:42:28
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: MarcinGoluch <m...@o...pl>

    Bije się w pierś za błędy które popelnilem w powyzszym poscie!

    Tak reklamowałem z tytulu obowiązujacej na artykul gwarancji.

    Otrzymalem wlasnie informacje ze ze strony sklepu rozpatrzenie
    reklamacji moze trwac nawet 2miesiace poniewaz wysylaja oni przedmioty
    do niemieckiego serwisu dopiero na przelomie maja i czerwca a tam
    serwis rozpatruje to w ok 3-4tygodnie.


  • 4. Data: 2007-05-07 12:48:21
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu MarcinGoluch porozsypywal nastepujace haczki:
    > I tu moje pytanie:
    > 1. Czy mam podstawe aby po nie dotrzymaniu ustawowych 14dni na
    > rozpatrzenie reklamacji zażądać nowego produktu lub zwrotu gotówki czy
    > muszę również uwzględnić wysyłkę amortyzatora poza granice kraju i
    > wtedy muszę uwzględnić termin 30dni?
    1) Zakup na osobe prywatna czy firme?
    2) Reklamacja z tytulu gwarancji czy niezgodnosci z umowa?
    a) Jesli gwarancja, to wazne jest tylko to co jest zapisane w gwarancji
    - nie ma zadnych 14 dni
    3) 14 dni to jest chyba czas, jaki ma sprzedawca na ustosunkowanie sie
    do reklamacji - czyli albo jej przyjecie, potwierdzenie i stwierdzenie
    ze sie zgadzaja albo powiedzenie zebys spadal na drzewo (a wteyd
    pozostaje sad itp). Jesli sie zgodza z reklamacja i beda naprawiac -
    maja na to wiecej niz 14 dni (albo m-c albo 3m-ce - nie pamietam juz)
    > 2. Czy są to dni robocze czy kalendarzowe?
    nie
    > 3. Czy kwota którą moge zażądać to wyłącznie 799zł czy będzie to kwota
    > w ktróej w chwili obecnej amortyzator dostepny jest w tym sklepie
    > czyli 1099zł?
    Kwota po ktorej zostal zakupiony produkt (wiem, chcialbys zarobic, ale
    wyobraz sobie w druga strone - kupiles amortyzator za 799zl a teraz
    kosztuje on 699 - chcialbys dostac te 699 czy wolalbys 799?)
    --
    badzio


  • 5. Data: 2007-05-07 13:03:42
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: MarcinGoluch <m...@o...pl>

    On 7 Maj, 14:48, badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:
    > Patrze, patrze a tu MarcinGoluch porozsypywal nastepujace haczki:> I tu moje
    pytanie:
    > > 1. Czy mam podstawe aby po nie dotrzymaniu ustawowych 14dni na
    > > rozpatrzenie reklamacji zażądać nowego produktu lub zwrotu gotówki czy
    > > muszę również uwzględnić wysyłkę amortyzatora poza granice kraju i
    > > wtedy muszę uwzględnić termin 30dni?
    >
    > 1) Zakup na osobe prywatna czy firme?
    > 2) Reklamacja z tytulu gwarancji czy niezgodnosci z umowa?
    > a) Jesli gwarancja, to wazne jest tylko to co jest zapisane w gwarancji
    > - nie ma zadnych 14 dni
    > 3) 14 dni to jest chyba czas, jaki ma sprzedawca na ustosunkowanie sie
    > do reklamacji - czyli albo jej przyjecie, potwierdzenie i stwierdzenie
    > ze sie zgadzaja albo powiedzenie zebys spadal na drzewo (a wteyd
    > pozostaje sad itp). Jesli sie zgodza z reklamacja i beda naprawiac -
    > maja na to wiecej niz 14 dni (albo m-c albo 3m-ce - nie pamietam juz)> 2. Czy są to
    dni robocze czy kalendarzowe?
    > nie
    > > 3. Czy kwota którą moge zażądać to wyłącznie 799zł czy będzie to kwota
    > > w ktróej w chwili obecnej amortyzator dostepny jest w tym sklepie
    > > czyli 1099zł?
    >
    > Kwota po ktorej zostal zakupiony produkt (wiem, chcialbys zarobic, ale
    > wyobraz sobie w druga strone - kupiles amortyzator za 799zl a teraz
    > kosztuje on 699 - chcialbys dostac te 699 czy wolalbys 799?)
    > --
    > badzio

    1. Osoba prywatna;
    2. Reklamacja z tytułu gwarancji;
    a) faktycznie jest 14dni na ustosunkowanie sie do reklamacji

    Nadal nie wiem jak to jest z czasem załatwienia/naprawy reklamacji.

    3. Fakt z pytaniem o kase sie wyglupilem.


  • 6. Data: 2007-05-07 13:14:21
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.05.2007 MarcinGoluch <m...@o...pl> napisał/a:
    > Tak reklamowałem z tytulu obowiązujacej na artykul gwarancji.

    To mam złe wieści: obowiązują ustalenia zapisane w deokumencie
    gwarancyjnym, a te mogą być w miarę dowolne.

    > Otrzymalem wlasnie informacje ze ze strony sklepu rozpatrzenie
    > reklamacji moze trwac nawet 2miesiace poniewaz wysylaja oni przedmioty
    > do niemieckiego serwisu dopiero na przelomie maja i czerwca a tam
    > serwis rozpatruje to w ok 3-4tygodnie.

    Rozważ wycofanie reklamacji i ponowne jej złożenie z tyt. niezgodności z
    umową. Wtedy będzie m.in. obowiązywał wspomniany przez Ciebie termin 14-to
    dniowy. Problem w tym, że takie wycofanie reklamacji może nie być
    bezbolesne. Najprościej szczerzę mówiąc byłoby MZ zrezygnowac z reklamacji
    i poprosić o odesłanie towaru na Twój koszt. Jeśli spróbujesz ujawnić chęć
    zmiany trybu to możesz się spotkać z odmową i może mieć ona swoje
    uzasadnienie.

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2007-05-07 13:21:35
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: MarcinGoluch <m...@o...pl>

    A jeżeli podstawa do rozpatrzenia reklamacji jest faktura/paragon na
    którym nie ma zapisanych warunków sprzedawcy dotyczacych rozpatrzenia
    ewentualnej reklamacji? Jesli dobrze kojarze nie ma mozliwosci aby
    zapisy sprzedawcy dotyczace gwarancji stały nad obowiazujacym kodeksem
    handlowym czy kodeksem cywilnym.

    Mozesz delikatnie rozwinac temat niezgodnosci z umowa. Widelec
    zostanie wysłany w dniu jutrzejszym takze jeszcze nie zostało
    skonstruowane pismo.


  • 8. Data: 2007-05-07 13:34:14
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.05.2007 MarcinGoluch <m...@o...pl> napisał/a:
    > a) faktycznie jest 14dni na ustosunkowanie sie do reklamacji

    Taki termin w przypadku gwarancji nie rodzi żadnych praktycznych skutków
    prawnych. W przypadku przekroczenia, możesz domagać się zadośćuczynienia
    na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego. W praktyce do wysokości szkody
    którą przez owe przekroczenie rzeczywiście poniosłeś.

    > Nadal nie wiem jak to jest z czasem załatwienia/naprawy reklamacji.

    Są tu w miarę dowolne.

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2007-05-07 13:45:57
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.05.2007 MarcinGoluch <m...@o...pl> napisał/a:
    > A jeżeli podstawa do rozpatrzenia reklamacji jest faktura/paragon na
    > którym nie ma zapisanych warunków sprzedawcy dotyczacych rozpatrzenia
    > ewentualnej reklamacji? Jesli dobrze kojarze nie ma mozliwosci aby
    > zapisy sprzedawcy dotyczace gwarancji stały nad obowiazujacym kodeksem
    > handlowym czy kodeksem cywilnym.

    I zapewne nie stoją. W przypadku sprzedaży konsumenckiej jest osobna
    ustawa (nadrzędna wobec KC) która pozwala na daleko idącą dowolność
    zapisów gwarancyjnych.

    > Mozesz delikatnie rozwinac temat niezgodnosci z umowa. Widelec
    > zostanie wysłany w dniu jutrzejszym takze jeszcze nie zostało
    > skonstruowane pismo.

    Proponuję użyć googla, odszukać strony Federacji Konsumentów i tam
    poczytać. Jak będziesz po lekturze miał wątpliwości, to wal śmiało :)
    W skrócie z rzeczy istotnych:
    1. sprzedawca ma 14 dni (roboczych + 1) na ustosunkowanie się do
    reklamacji (akceptuje lub nie). Jeśli przekroczy termin, to zaakceptował.
    2. do 6ciu miesięcy po zakupie istnieje domniemanie istnienia wady, czyli
    to sprzedawca musi udowodnić, że sprzedał towar bez wady - zwykle rzecz
    nieopłacalna i idzie na wymianę/naprawę.
    3. zwrot gotówki w pierwszym podejściu nie wchodzi zwykle w rachubę.
    4. termin naprawy/wymiany nie jest zdefiniowany, ale przyjmuje się, że nie
    powinien przekroczyć 2-3 tygodni.

    --
    Marcin



  • 10. Data: 2007-05-07 16:14:15
    Temat: Re: Pytanie o czas rozpatrzenia reklamacji
    Od: MarcinGoluch <m...@o...pl>

    Niestety strona federacji konsumenta jest dosc ubogo opisana.

    Mam jeszcze prosbe jakbys mogl podac jakis artykul kodeksu lub
    dziennika ustaw odnoszący sie do niezgosnoci z umowa. I co powinno byc
    w takim razie w pismie dotyczacym niezgodnosci z umowa jezelichodzi o
    amortyzator rowerowy?

    Jak znajdziesz chwile zapraszam na gg3682135.

    Pozdrawiam i dzieki wielkie za pomoc!
    Marcin

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1