    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Mon, 24 Jun 2002 07:10:00 +0000 (UTC)

    Hipisio <h...@w...pl> napisał(a):

    > Mam pytanie odnoœnie rejestracji domen :)
    > Czy jeżeli zarejestruje domene, w której będzie imię i nazwisko znanego
    > zagranicznego muzyka to czy grożš mi za to jakieœ konsekwencje karne? Czy
    > np. potem artysta nie będzie sie domagał ode mnie żadnych odszkodowań ani
    > niczego takiego?
    > Strona ma być poœwięcona jego twórczoœci i będzie zarejestrowana w hierarchi
    > ..pl

    Podejrzewam, ze muzyk moglby sie domagac odszkodowania, gdybys naruszyl jego
    prawa autorskie, na przyklad na stronie zamieszczajac jego utwory w postaci
    mp3. Co prawda nasze prawo cywilne chroni takie dobra osobiste czlowieka jak
    nazwisko i pseudonim, ale ich ochrone nalezy rozpatrywac w pewnym kontekscie
    spolecznym. Jezeli "fan" zaklada na swojej - badz co badz - "egzotycznej"
    domenie (czyli .pl ;-) strone promujaca tworczosc idola to zaden sad w Polsce
    nie dopatrzy sie naruszenia dobr osobistych. W skrajnych wypadkach (chcacy
    sie z Toba procesowac idol wynajmuje dobrego adwokata) nakaze Ci zaprzestanie
    co najwyzej naruszania dobr i likwidacje domeny.

    Pozdrawiam

    Mecenas