    From: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Date: Sat, 6 May 2006 13:33:54 +0200

    Dnia Sat, 6 May 2006 10:22:55 +0000 (UTC), Zbigniew B. napisał(a):

    > Ja nie wiem, czy tak dziwnie mało. Skąd niby takie akurat dane? Bo ja
    > czytałem zupełnie co innego - ilość rozbojów w naszym kraju raczej rośnie,
    > niż spada. A czymże innym jest rozbój?

    Ja nie czytam gazet i nie oglądam tv - oprócz programów naukowych.
    Jakoś wolę mieć opinię na podstawie tego z czym mam do czynienia
    (rodzina, znajomi, sąsiedzi).

    > Przytocz dokładne statystyki (z podaniem ich źródła) - to przekonamy się,
    > czy tak "dziwnie mało". A potem dopiero możemy się zastanowić, czy to jest
    > dziwne, że mało (jeśli naprawdę mało) - czy wcale nie takie znowu dziwne.

    No skoro tak to zerknąłem w pierszy link z googli:

    http://www.policja.dzierzoniow.dsw.pl/statystyka.htm

    O ile dobrze rozumiem opisy to kradzieże i kradzieże z włamaniem to jakieś
    900 zgłoszeń - zaś rozboje i wymuszenia to 80. Do tego pewnie można
    doliczyć bóki i pobicia jak Cię okradną na ulicy (ale zazwyczaj nie na
    Twojej posesji). Do tego dochodza jeszcze przypadki gdy komuś coś ukradną
    a tego nie zgłosi (nie znam nikogo ze znajomych kto zgłaszał kradzież
    np. w autobusie - "i tak go nie złapią"). Rodzicom też "ktoś" wyniósł
    z posesji wszystko co było metalowe i nadawało się do sprzedaży na skupie
    złomu - też nie zgłosili na policję... Napady z bronią zgłasza się chyba
    częściej - choćby z obawy że się powtórzy.

    > Jeśli już NAPRAWDĘ ze statystyk wyniknie, że "mało" - to potem zastanowimy
    > się, czy to jest w ogóle jakikolwiek argument, żeby zabraniać właścicielom
    > posesji bronić siebie, swojej rodziny i swego mienia z pistoletem w ręku.

    Zastanów się - ja jutro spędzam cały dzień w sadzie (nie moim)
    fotografując. Mam nadzieję że mnie właściciel nie zastrzeli - bo nie
    wiem czyj to sad i nie mogę zapytać o zgodę (co normalnie bym zrobił).

    > Osobna sprawa: przy okazji dyskusji o karze śmierci wielu podobnych Tobie
    > "humanistów" bardziej przejmujących się zdrowiem (czy wręcz dobrym
    > samopoczuciem) raczej przestępcy, niż jego ofiar, zapewniało, że w chwili
    > popełniania przestępstwa bandyta w ogóle nie myśli o konsekwencjach. Więc
    > czemu twierdzisz, że w ogóle "złodziej myśli o innej kwalifikacji napadu
    > z bronią"? Jak złodziej "myśli" - to pewnie i bandyta... a zatam karę
    > śmierci co rychlej należy przywrócić.

    Dlaczego więc nie kradą w dzień tylko pod nieobecność właścicieli?
    Przecież wtedy było by im łatwiej - jak zapuka to mu nawet właściciel
    otworzy i nie trzeba się męczyć z łomem - co najwyżej tym łomem
    właściciela...

    Ja też myślałem czy mnie sąsiad poszczuje psem czy zrobi łomot
    jak mu podkradałem truskawki z pola dziecięciem będąc. No więc
    skoro twierdzisz że jestem "bandytą"... Dobrze że teraz nikt
    mi nie może tego udowodnić bo pewnie przez kilka lat żona
    by mi przynosiła paczki do więzienia ;-)

    Ja złodziei nie usprawiedliwiam - kradną to niech odpowiadają
    za to - ale sprawiedliwie (mała strata, mała kara) a nie
    prawem średniowiecznym gdzie wieszali za ukradzenie kawałka
    chleba z pańskiego stołu.

    > A ja gadam jako osoba, dla której pewne ZASADY są istotniejsze niż życie
    > złodzieja. Zasadą jest: "nie Twoje - nie ruszaj". A jeśli uparłeś się ruszać
    > - spodziewaj się mocnych przykrości.

    Nie wiem czym się zajmujesz ale może znajdziesz pracę w Dubaju?
    Fajne miasto i podobno problem przestępczości tam nie istnieje.
    Kolega ma tam biuro i wygląda na zadowolonego z tego faktu.

    Pozdrawiam,
    Henry