    From: grzech <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Date: Thu, 29 Jan 2015 22:45:22 +0100
    <m9nlc1$357$1@node2.news.atman.pl> <m9nvtq$gah$1@mx1.internetia.pl>
    <m9qchf$rd9$1@node2.news.atman.pl> <m9rfoh$7q8$1@mx1.internetia.pl>
    <m9ssj7$e3s$1@node2.news.atman.pl> <m9st4b$el9$1@node2.news.atman.pl>
    <m9t615$s7t$1@mx1.internetia.pl> <m9u5ba$4th$1@mx1.internetia.pl>
    <m9vjit$dpj$1@node1.news.atman.pl> <ma2rem$tbu$1@node1.news.atman.pl>
    <ma308d$afk$1@mx1.internetia.pl> <ma2v9p$ihp$2@node2.news.atman.pl>
    <ma330r$ja6$1@mx1.internetia.pl> <ma3330$mr0$1@node2.news.atman.pl>
    <ma4pb5$ulf$1@node1.news.atman.pl> <ma4pi9$ums$1@node1.news.atman.pl>
    <ma4rn8$1et$2@node1.news.atman.pl>
    <54c5fc66$0$27696$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma5cmn$kc8$1@node1.news.atman.pl> <ma5dug$2g3$1@node2.news.atman.pl>
    <ma5pqa$395$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501262114160.5548@quad> <ma9893$b05$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501291235280.5488@quad>

    W dniu 2015-01-29 o 12:42, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Z powyższego prawdziwe jest tylko jedno: fakt, było ograniczenie czasowe,
    > nawet krótsze niż piszesz :)
    > Dlaczego nieprawdą jest cała reszta napisałem w poście obok (z linkiem
    > do ustawy).
    >
    > Dla jasności: nijak nie twierdzę, że stosowanie tej ustawy było
    > POWSZECHNE. Nie było. Jakby było, mogłoby się skończyć replayem
    > ze Spartakusa ;)
    > Ale primo mogłeś mieć pech akurat "podpaść pod potrzebę", a po drugie
    > mogłeś zostać "utemperowany", bo tak.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ty chyba nie przeczytałeś ustawy "o zapobieżeniu płynności kadr
    pracowników w zawodach lub specjalnościach szczególnie ważnych dla
    gospodarki uspołecznionej". Gdybyś przeczytał to byś wiedział, że
    dotyczyło to specjalistów. Nie dotyczyło operatorów łopaty ani
    konserwatorów powierzchni płaskich. Dotyczyło to generalnie osób już
    zatrudnionych. Nie pozwalało im na zwolnienie się z wymienionych w
    ustawie zakładów pracy. "Dowcip" tej ustawy polegał na tym, że
    przynajmniej w teorii zapobiegała podkupowaniu fachowców przez inne
    firmy. Dziś to się nazywa drenaż mózgów. Nakaz pracy po skończeniu
    szkoły lub studiów to całkiem inna bajka. Niestety zbitka pojęć i brak
    wiedzy powodują takie właśnie bzdurne komentarze o niewolnictwie.
    Jeszcze raz podkreślam nakaz pracy a "zapobieżenie płynności kadr" to
    dwie rożne sprawy.
    P.S. wiem, że grupę czyta osoba która miała z tymi przepisami trochę
    wspólnego. Może się wypowie.