  • Data: 2015-01-30 01:32:03
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: grzech <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-30 o 00:25, Gotfryd Smolik news pisze:

    > No dobra, w sumie temat chyba wygasa, ale mnie korci ;)
    > Górnik może być?
    > (hint: "szczególnie ważnych dla gospodarki narodowej", nie
    > tylko specjalistów, tak, przeczytałem i zaznaczyłem
    > w którymœ wczeœniejszym poœcie, a ponadto długo jeszcze po
    > upadku PRLu występowały resztki "zwyczaju prawnego" znanego
    > pod hasłem "prawo powielaczowe", znaczy nacišgania ustaw
    > różnego rodzaju dyspozycjami przekraczajšcymi prawo).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Górnik to pojęcie szerokie. Są różne specjalności górnicze. Z całą
    pewnością ustawa mogła się odnosić do inżynierów górnictwa i
    specjalności z górnictwem związanych. Wątpię aby odnosiła się do
    zwykłych górników pracujących bezpośrednio przy wydobyciu. Ich praca
    mówiąc delikatnie nie była w tym czasie nadmiernie zmechanizowana i
    pracowników werbowało się po wsiach. Zauważ, że w paragrafie 2 jest
    delegacja do wydania rozporządzenia określającego zawody i specjalności
    podlegające ustawie. Trzeba by tam sięgnąć i będzie wszystko jasne.
    Pamiętaj, że te sprawy regulował też kodeks pracy. Jak to wyglądało w
    praktyce nie wiem. Nigdy nie spotkałem się z informacją, że ktoś był
    represjonowany z tego powodu.