  • Data: 2019-04-11 00:19:41
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.04.2019 o 23:43, Kviat pisze:

    > Może dlatego, że jest jej mało?

    Bo ja wiem, czy mało. Kilkaset tysięcy w 40-to milionowym kraju.

    > I jak sam zauważyłeś, jednak z legalną bronią również są popełniane
    > przestępstwa.

    Co to zmienia?

    > Zwiększenie dostępności do legalnej broni spowoduje zwiększenie ilości
    > przestępstw z legalnej broni.
    > Średnio rozgarnięty gimnazjalista to rozumie.

    Uważasz, ze krytyczne znaczenie ma dla ofiary to, czy zginie z legalnie
    czy nielegalnie posiadanej broni? Albo od noża, który można posiadać bez
    pozwolenia? Trzeba by było jakoś oszacować, czy zwiększenie legalnie
    posiadanej broni spowoduje zwiększenie, czy zmniejszenie przestępstw ze
    skutkiem śmiertelnym. Moiim zdaniem zależność nie jest wcale oczywista.

    Przestępczość kryminalna spada, a ilość broni wzrasta. No to niby
    korelacja nam przeciwna wychodzi, ale jestem otwarty na jakieś sensowne
    argumenty.

    > I pomimo tego "niewielka część przestępstw jest popełnianych z legalnej
    > broni".
    >
    > Więc trzeba zwiększyć ilość legalnej broni, a na pewno będziecie
    > skuteczniej lustrować.
    > Ręce opadają.

    OD takiego wnioskowania, to mnie również. Czy uważasz, ze posiadacz
    powiedzmy 5 legalknych sztuk staje się szczególnie bardziej groźny
    kupując szóstą? A jeśloi tak, to na jakiej podstawie tak sadzisz?

    > Czy ty nie rozumiesz nawet prostych komunikatów?
    >
    > Zwiększenie dostępności do broni ZWIĘKSZY ilość przestępstw z legalnej
    > broni i zwiększy ilość przestępstw z broni nielegalnej, bo będzie
    > łatwiej dostępna.
    > Średnio rozgarnięty gimnazjalista to rozumie.

    Nie wiem, jak gimnazjalista. Czy zaliczasz się do nich? Jeśli nie, to
    weź mnie przekonaj, skąd to przeświadczenie u Ciebie? Bo powtarzasz to
    kilkanaście razy, ale słowem nie wspominasz, skąd to - poza
    przekonaniem, ze gimnazjalista to rozumie.