  • Data: 2019-04-02 14:25:59
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.04.2019 o 12:43, Olin pisze:

    > Uświadomiłem sobie, że Stachowiak mógłby żyć, no nawet gdyby sam nie
    > obronił się legalnie posiadaną bronią przed napastnikami, mógłby liczyć na
    > świadków.

    To była impreza masowa. trochę inne realia taktyczne. Nie wiem, czy
    ktokolwiek by się tam odważył na strzał. W wypadku Gdańska Prezydenta
    mogła tylko i wyłącznie uratować kamizelka. Ale to dywagacja
    teoretyczna, bo mało kto w tym chodzi bez istotnego powodu.

    Gdyby ta impreza miała sensowne zabezpieczenie, czyli była zgłoszona
    jako impreza masowa (uprawnienia ochrony), a ochrona byłaby
    profesjonalna, to jeszcze być może albo sam napastnik nie odważył by się
    iść na kontrolę bezpieczeństwa z bronią, albo kontrola by go wyłapała.
    To takie trochę liczenie prawdopodobieństwa, ale na pewno szanse na
    udany zamach byłyby mniejsze, choć biorąc pod uwagę realia oczywiście
    napastnik bez szans by nie był.

    Smutna prawda dla ochroniarzy jest taka, że przeważnie nie wiedzą, ze
    uratowali kogoś sumiennie pełniąc swoje obowiązki, bo napastnik to
    widząc odstąpił, zanim zidentyfikowano atak. Wszyscy tych ochroniarzy
    lekceważą, a to bardzo niewdzięczna rola czepiania się :-)