  • Data: 2006-03-26 18:00:06
    Temat: Re: Przesluchanie - policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fourtyniner [###4...@f...com.###] napisał:

    > A kto ma decydowac o tym czy swiadek jest POTENCJALNYM sprawca? A co
    > jest jezeli ejst sprawca, ale czegos inego przy okazji?
    > eh, panstwo prawa.

    Przede wszystkim okoliczności. Jak stał na chodniku i patrzył, jak dwa
    samochody wjeżdżają na jezdni na siebie, to raczej trudno, by był
    sprawcą. Generalnie polecam lekturę art. 182 i 183 kpk. Tam to
    wyjaśniono dość przystępnie.

    > Ustawa stanowila tez ze mozna robic posiedzenia sadu z udzialem
    > prokuratora w ukryciu przed oskarzonym. Niejaki Kutas G. byl
    > oredownikiem tej opcji panstwa prawa. Do kiedy nie przemalowal sie
    na
    > niezawislego.

    Witamy na pokładzie :-) Tego mi brakowało ostatnio w Twoich
    wypowiedziach.

    > Oczywiscie ze nie mozna, Mozna jednak efektywnie zrobic male
    > dochodzonko, osiac plewy od ziarn, a dopiero pozniej zabierac się do
    > formalnych przesluchan swiadkow.
    > Ale to za trudne do pomyslenia dla magistrow z dyplomami ze
    Szczytna.

    Nie. To trudne do wymyślenia dla posłów. Magistrowie walczą o to od co
    najmniej kilkunastu lat. Ale wówczas prokurator musiał by przeczytać
    akta sprawy, by zadawać sensowne pytania świadkowi na rozprawie i tu w
    mojej ocenie tkwi opór materii.

    > Znam. "Uprzejme zapytanie" to się nazywa.

    Genialne. To może uprzejmie pytać złodzieja, czy ukradł? Po co całe
    postępowanie karne i szopka z udowadnianiem mu tego?

    > Zapewniam, ze obywatele
    > inaczej reagują na uprzejmość policjanta, niz na szczekanie z
    > naduzywaniem wezwan.

    Obywatele być może inaczej reagują. Szkoda tylko, że te reakcje są nie
    do przełożenia na proces.

    > Buc od razu stawia swiadka po stronie wrogow i taka otrzymuje
    reakcje.

    Być może. nie znam Buca, więc trudno mi się jest odnieść.