eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzejazd dla rowerówRe: Przejazd dla rowerów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
    01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejazd dla rowerów
    Date: Tue, 31 Dec 2019 16:40:22 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 63
    Message-ID: <quftlm$dr2$1@dont-email.me>
    References: <qucmv2$3ih$1@dont-email.me> <5e09ea2c$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <quf3ud$umd$2@dont-email.me>
    <5e0b3272$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <qufdg3$73t$2@dont-email.me>
    <5e0b3a95$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <qufj9r$kvp$1@dont-email.me>
    <5e0b5554$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <qufn18$kvp$3@dont-email.me>
    <5e0b67b5$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 31 Dec 2019 16:40:22 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="65d8ed6b9a036ffbb8168ccc139ba22e";
    logging-data="14178";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19mRngr46zFucoMng/VXEdf"
    User-Agent: Pan/0.146 (Hic habitat felicitas; 8107378
    g...@g...gnome.org:GNOME/pan.git)
    Cancel-Lock: sha1:4UzfyRQOKuVp6k8QUZ7ix4xrcBM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:793128
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu Tue, 31 Dec 2019 16:22:28 +0100, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > W dniu 31.12.2019 o 15:47, Jacek Maciejewski pisze:
    >
    >> To nerwy w kieszeń i na potem. Zacznę od uporządkowania. W tym wątku
    >> przewijają się 3 sprawy>
    >> 1. Zaprezentowano obrazki 2 skrzyżowań. IMO źle oznakowanych. W jednym
    >> przypadku i rowerzysta i kierowca ma brak pierwszeństwa, w drugim obaj
    >> mają pierwszeństwo. Pytanie do ciebie - czy te skrzyżowania są dobrze
    >> wg. ciebie oznakowane?
    >
    > Nie wiem. Widzę tylko jedno w początkowym wątku. Widać tylko oznakowanie
    > na ścieżce dla rowerów. Nie mam zielonego pojęcia, co jest na drodze. To
    > po czym mam to ocenić? Znak, jak każdy inny. Trochę bez sensu, bo piesi
    > i tak mają pierwszeństwo, ale podejrzewam, ze chodziło o to, że
    > rowerzyści na pełnej prędkości tam wjeżdżali. Może jest jakaś
    > niewidoczna przesłona. Możliwości z tuzin.
    Nieprawda. Nie przejrzałeś wątku. Zdjęcie drugiego skrzyżowania podał
    Shrek. Co jest na moim skrzyżowaniu od strony aut, też jest napisane,
    wystarczy przeczytać. Krótko mówiąc, migasz się, nawet ci się nie chce
    czytać co inni napisali.
    >
    >> 2. Sprawa art. 5 PoRD. Pozwala znakiem administracyjnie zanegować
    >> praktycznie dowolny przepis ustawy PoRD. A wystarczyło by pozwalać na
    >> to w wyjątkowych przypadkach, osobno ujętych dla danego artykułu. Czy
    >> twoim zdaniem, rola art. 5 jest dobrym rozwiązaniem czy dostrzegasz
    >> lepsze?
    >
    > Jest jedynym słusznym i na całym świecie stosowanym.
    Wątpię. Podaj przykłady z całego świata, inaczej nazwę cię kłamcą.
    >
    >> 3. Przerost prawa. Ktoś tu zauważył że kiedyś starczało 6 znaków, teraz
    >> mamy kilkaset. Czy widzisz potrzebę zmniejszenia ilości dopuszczalnych
    >> prawem znaków oraz potrzebę ograniczenia urzędniczej uznaniowości przy
    >> ich stawianiu?
    >
    > Jeszcze nie tak dawno (bo co to jest te 100 lat w historii świata) w
    > ogóle znaków drogowych niemal nie było i ludzie sobie dawali radę. Są
    > przepisy ustalające jakie znaki i gdzie należy ustawiać. Jest to w kilku
    > aktach. Wiele tych postawionych wbrew logice jest właśnie wynikiem
    > konieczności obejścia tych przepisów. Ostatni w Teleekspresie ktoś
    > pokazał osiedle, gdzie było 16 znaków parkingu. Przedstawiciel
    > spółdzielni wyjaśnił, ze to wynik tego, że na obszarze osiedla można
    > parkować tylko ona oznakowanych miejscach.
    >
    > Bezsensowne ograniczenia prędkości na krajówkach przy przejściach dla
    > pieszych, to wynik tego, że tylko na drodze do 50 km/h można takie
    > przejście wyznaczyć. Zamiast zrobić przejście górą / dołem, to się
    > stawia ograniczenie. Ludzie to ignorują widząc z daleka, że nie ma
    > nikogo w promieniu zasięgu wzroku, a jak ktoś zaczyna hamować, to
    > dopiero się robi niebezpiecznie.
    Nie odpowiedziałeś w ogóle na pytanie. Prawidłowe odpowiedzi to: 1.Jestem
    zdania że PoRD należ uprościć 2.Jestem zdania ze PoRD-u nie należy
    upraszczać. Weź parę lekcji z logiki i konwersacji.
    >>
    >> Jeśli odpowiesz bez wykrętów na zadane pytania, rozważę dalszą rozmowę,

    Krótko mówiąc, gadaj sobie z innymi na swoim poziomie, na mnie nie licz.


    --
    Jacek
    >I hate haters<

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1