  • Data: 2007-09-17 13:57:08
    Temat: Re: Przedawnienie KK - proszę o pomoc
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grejfiq" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fcm063$pr0$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam K,
    >
    > Co może być rozumiane przez "wszczęcie mediacji" ??
    > Jedyne kontakty do tej pory to odebranie listów i jednokrotny kontakt
    > telefoniczny w którym nie zobowiązałem sie do niczego.
    > Czy w takiej sytuacji mogę liczyć na to że sprawa się przedawniła ?
    > Ciekawi mnie fakt dlaczego moja sprawa jest już 2 albo 3 firmie
    > windykacyjnej i dlaczego nie podejmują kroków prawnych - czyżby zdawali
    > sobie sprawę z tego że sprawa już sie przedawniła ?
    > Co o tym sądzisz ?
    >
    > pozdrawiam
    > gfq

    witam ponownie!

    wszczęcie mediacji, według kodeksu postępowania cywilnego (art.183[6]kpc),
    następuje z chwilą doręczenia mediatorowi wniosku o przeprowadzenie medacji,
    z załączonym dowodem doręczenie jego odpisu drugiej stronie; jednakże
    najważniejszy warunek - druga strona musi wyrazić zgodę na mediację na
    piśmie, chyba że uprzednio podpisała umowę o mediację - może być klauzula
    mediacyjna w umowie karty kredytowej, którą zawarłeś - sprawdź; są też inne
    wyłączenia wskazane w ww. artykule - zajrzyj do niej po szczegóły

    z doświadczenia z takimi firmami windykacyjnymi mogę ci powiedzieć, że
    ignoruję je, gdyz ze strony formalnej nic nie wnoszą - list zwykły, podpis
    sporządzony na kompuetrze (nieoryginalny), brak załączonego pełnomocnictwa
    do działania w imieniu wierzyciela; z przyczyn merytorycznych - dopóki nie
    wezwą cię listem poleconym z oryginalnymi podpisami i z załączonym
    oryginalnym pełnomocnictwem, nic nie musisz się martwić; a zaczynasz się
    marwtić wtedy gdy dostajesz z sądu pozew i wezwanie do złożenia odp. na
    niego;
    być może zdają sobie sprawę z tego że wierzytelność jest przedawniona ale
    nie wszyscy tak jak ty czy ja wiedzą że są terminy przedawnienia roszczeń
    oraz że przed roszczenie w sądzie, które jest przedawnione, należy się
    bronić zarzutem przedawnienia

    pzdr