    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie KK - proszę o pomoc
    Date: Mon, 17 Sep 2007 15:30:22 +0200

    Użytkownik "grejfiq" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fclr1j$473$1@inews.gazeta.pl...

    > A co w takim razie może przerwać tok przedawnienia?
    > Otrzymywałem od banku pisma, potem od firm windykacyjnych.
    > Jaka jest szansa że te roszczenia się przedawniły ?
    >
    > pozdrawiam,
    > gfq

    witam ponownie

    przerywa bieg przedawnienia:
    1) czynność wierzyciela przed sądem lub innym organem państwowym, także
    przed sądem polubownym, której istotą jest dochodzenie, ustalenie,
    zaspokojenie lub zabezpieczenie długu (np. pozew do sądu, wniosek
    egzekucyjny do komornika, ale NIE PISMO WZYWAJĄCE DŁUŻNIKA DO ZAPŁATY);
    2) uznanie długu przez dłużnika;
    3) wszczęcie mediacji

    (tak art.123kc)

    pzdr