    From: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prowizja agencji nieruchomości od kupującego
    Date: Tue, 18 Sep 2007 11:09:37 +0200

    Marcin Debowski pisze:
    > [..]
    >
    > Rzecz sprowadza się przecież do chęci zawarcia jednej umowy pomiędzy
    > kupujacym a sprzedającym więc fakt "rozleklamowania" oferty i skojarzenia
    > stron jest usługą świadczoną obu stronom. Odwracając kota ogonem, jak
    > jestes ten nieleniwy to dotrzyj do sprzedawcy bez udziału pośrednika - z
    > pewnością nie jest to zakazane :)

    JEST ZAKAZANE ale w umowie którą podpisał sprzedający z agnacją.
    Tam jak byk stoi że sprzedający NIE MOŻE sprzedać nieruchomości poza
    agnacją.

    Ostatnio sam szukałem domu i znalazłem.
    Dzwonię pod numer(wywieszony na domu) wszystko ok. względnie się
    dogadaliśmy z właścicielką. Ona tylko mówi że będę musiał ponieść
    jeszcze koszty agencji bo ona ten dom wstawiła do agencji. Myślę sobie
    nie będzie źle dwa, trzy koła można odżałować.
    Przedzwoniłem do agencji a tamci mi że 3%, to się wk...łem i
    powiedziałem że nie dam. Dzwonie do właścicielki i mówię albo niższa
    cena o prowizję agencji albo nici.

    Ostatecznie domu nie kupiłem!! Kobieta nie chała obniżyć a agencja
    obniżyła do 2%(ale to i tak kilkanaście tysięcy!!! za nic).

    Sam znalazłem dom, agencja mi nie pomagała a chce mnie oskubać. Nie ma.
    Dla zasady nie płacę naciągaczom. Dom dalej nie zmienił właściciela.

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski