  • Data: 2007-09-18 09:04:30
    Temat: Re: Prowizja agencji nieruchomości od kupującego
    Od: arkady <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Wrz, 10:23, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > [..]
    >
    > Rzecz sprowadza się przecież do chęci zawarcia jednej umowy pomiędzy
    > kupujacym a sprzedającym więc fakt "rozleklamowania" oferty i skojarzenia
    > stron jest usługą świadczoną obu stronom. Odwracając kota ogonem, jak
    > jestes ten nieleniwy to dotrzyj do sprzedawcy bez udziału pośrednika - z
    > pewnością nie jest to zakazane :)
    >
    > --
    > Marcin

    W umowie którą przedstawia pośrednik jest mowa o wyszukaniu oferty, a
    tego pośrednik nie robi - i to było moje pytanie.

    "Rozleklamowanie" oferty to usługa świadczona na rzecz sprzedawcy, a
    nie kupującego. Podobnie rzecz ma się w sklepach, które sprzedają
    towar producentów. Czy hipermarket wystawia kupującym rachunek
    prowizyjny - też zajmuje się ,,parowaniem" klienta z producentem?

    Zasady byłyby dla mnie jasne gdyby prowizja od sprzedającego wynosiła
    np. 6%, a od kupującego 0% nawet biorąc pod uwagę fakt, że ostatecznie
    w pewien sposób ,,zapłaci" za to kupujący.