    From: "JohnBMW" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Provident i straszenie prokuratorem
    Date: Wed, 29 Mar 2006 09:01:35 +0200

    > witam Grupę,

    Również witam.

    wiem, głupota, lichwa itp. Ale mus to mus.

    Nie lichwa tylko zarobek i to logiczny. Sam kiedys (dla zidiociałych świrów
    informacja - wystarczajaco dawno aby to móc pisac nie bojąc sie nawet o 48)
    pożyczłem kase na krótko i na duuuuuży procent. Procent mógł nawet
    przekroczyć kwote po jednym dniu - ale tylko w momencie jak ktoś przestawał
    płacić a kwota była już mała. Czy to lichwa? NIE to pomoc dla kogoś kto ma
    gardłową sprawe bo jak masz świadomość że ci chate spalą albo dzieci ubiją a
    kase trzeba szybko mieć, samochód sprzedasz np. na giełdzie za 3 dni i
    oddasz dług temu kto ci pożyczy na szybko. I tak sie bardziej opłaca niż
    leżeć 6 miechow w szpitalu bo np. ci co im wisiałeś zdenerwują się. Więc
    gdyby nie ten kto ci na szybko pożycza to jesteś albo trup albo bankrut -
    często na jedno wychodzi.

    > Kasa do spłaty to około 2000 zł. Z powodu małych roszad w pracy nie mogłem
    > spłacac pożyczki przez 4 miesiące o czym poinformowałem Providenta,
    > odpowiadałem na każde ich pismo itepe.

    Jak pożyczasz to musisz na przyszłość pamietać o ryzyku utraty zatrudnienia
    i kilku podobnych czynnikach, bo osoba która ci pożycza nie musi odmówić
    sobie zakupu nawet 80 mercedesa za 1.200.000 tylko dla tego że masz dzieci
    do nakarmienia - to nie jej dzieci. A poza tym 2 koła do spłaty? nie żartuj
    wstajesz o 3 i doginasz na puszki i butelki i po 4 miesiącach oddajesz a nie
    problem ludziom robisz...

    > ponieważ naraziłem ich na straty, a to jest karalne i podpada pod KK (wg.
    > Providenta i tego ni cholery nie rozumiem). Prawda li to czy bajki
    > wsadzają?

    W normalnej umowie bankowej coś takiego nie miało by miejsca, u nich może
    być jakiś dziwny zapis dający im taką możliwość, jednak przed sądem wygrasz
    TY bo przypieprzą się do ustawy antylichwiarskiej, działania w złej wierze i
    kilku innych rzeczy. I WIEM TO NAPEWNO bo znam osobe która wygrał w taki
    chory sposób sprawe - i nie poniosła kosztów utraconych korzyści - z osobą
    prywatną od duuuużą kaske. 14.000.000 i miała poślizg ze spłatami. Umowa
    była napisana w kancelarii notarialnej. Wiec wszystko niby ok ale i tak sąd
    stanął po stronie "biednego niewypłacalnego". Żeby było lepiej dłużnik z
    pełną świadomośćia wykiwał kolesia, a tamten pełen wiary w "sprawiedliwość i
    palestre" poleciał do papugi i proroka... Potem przyznał mi racje że jak by
    nie wyszedł na czysto manewr z dlużnikiem połykającym lufe klamki to dostał
    by 2 lata zawiasów 10.000 na papuge i jakies inne śmieszne dla niego koszty.
    Za to miał by sznase na to że tamten sie zastanowi i odda bejc. Tak za to
    stracił dużo wiecej.

    Tą wypowiedz do dogłębnej analizy pozostawiam wszystkim dłużnikom a jeszcze
    bardziej tym co dłużników ścigają i kasy sie doprosić nie mogą.