  • 151. Data: 2018-03-28 22:03:48
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 19:59, Shrek pisze:

    > No więc płacił na podstawie domniemania. Jeśli mnie pamięć nie myli, to
    > wcale nie tak rzadką sytuacją jest, kiedy jest jasne, ze mąż nie jest
    > ojcem, a mimo to płaci alimenty.

    Ale to domniemanie jest obalalne. Skoro mąż nie obalił, to jest uznawany
    za ojca dziecka, widocznie był ojcem, albo nie chciał obalić tego
    domniemania - co na jedno wychodzi. Nie ma to żadnego związku z
    "alimentowaniem niewinnych", tylko z ekonomiką procesową (w wielu
    przypadkach korzystną również dla samych mężczyzn, iż nie muszą
    udowadniać przed sądem rzeczy oczywistych).

    --
    Liwiusz

  • 152. Data: 2018-03-28 22:49:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-03-18 o 23:56, Shrek pisze:

    > Metoda była nawet w tamtych czasach uznawana za rewolucyjnie dokładną.
    > Jakby jej wyniki były na poziomie 80/20 to nikt by jej za dokładna nei
    > uznał.

    Ale i dziś czasem nie ma pełnego łańcucha.

    > A ten ktoś twierdził na podstawie?

    Zadje sie było w opinii napisane.

  • 153. Data: 2018-03-28 22:52:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-03-18 o 06:52, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz - chcesz powiedzieć, że policja czy biegli sądowi
    > oszczędzali na jakości dowodów i efektem było prawdopodobieństwo błędu 1/5?

    To śledztwo. Ekspertyzę zleca i płaci Prokuratura. Mogli oszczędzać na
    kosztach, albo z przyczyn technicznych nie dało się dokładniej.

  • 154. Data: 2018-03-29 07:24:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2018 o 22:03, Liwiusz pisze:

    > Ale to domniemanie jest obalalne. Skoro mąż nie obalił, to jest uznawany
    > za ojca dziecka, widocznie był ojcem, albo nie chciał obalić tego
    > domniemania - co na jedno wychodzi.

    Czyli nie na podstawie dowodu, a domniemania. Ale źle mnie zrozumiałes.
    Z tego co pamiętam są sytuacje, gdzie facet udowadnia, że ojcem nie jest
    a alimenty dalej płaci. Sąd kieruje siędobrem dziecka.

    Shrek

  • 155. Data: 2018-03-29 07:25:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zadje sie było w opinii napisane.

    A jakieś źródło? Bo sam zdaje się podałeś wyborczą gdzie była mowa o
    kilku(nastu) osobwach we Wrocławiu. To nie jest 20%.

    Shrek

  • 156. Data: 2018-03-29 11:05:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-28 o 18:58, Shrek pisze:

    >To chyba oczywiste, skoro istnieje domniemanie, że ojcem dziecka jest
    >mąż.

    Prawnie zapisane, czy takie "zyciowe" ?

    O ile pamietam to slyszalem, ze raz sady obciazyly "losowego", wlasnie
    argumentujac dobrem dziecka.
    Dziecko bedzie mialo lepiej, jak matka dostanie alimenty od
    domniemanego ojca :-)

    Przez dlug czas do dyspozycji bylo tylko badanie krwi, ktore owszem -
    niektorych "oskarzonych" mogly "uniewinnic", ale o wielu nie mogly sie
    wypowiedziec - tzn nie wykluczaly ich ojcostwa, ani nie potwierdzaly.

    J.

  • 157. Data: 2018-03-29 11:10:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-29 o 11:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Prawnie zapisane, czy takie "zyciowe" ?

    Prawnie zapisane, a wynika zapewne "z życia" :)

    > O ile pamietam to slyszalem, ze raz sady obciazyly "losowego", wlasnie
    > argumentujac dobrem dziecka.

    Chętnie przeczytam o sprawie.

    > Przez dlug czas do dyspozycji bylo tylko badanie krwi, ktore owszem -
    > niektorych "oskarzonych" mogly "uniewinnic", ale o wielu nie mogly sie
    > wypowiedziec - tzn nie wykluczaly ich ojcostwa, ani nie potwierdzaly.

    Proste wykluczenie po grupach krwi, pewnie w szkole podstawowej o tym
    uczą, a na pewno w liceum. Tylko że nie był to przecież jedyny dowód -
    mógł wykluczyć, ale skoro nie wykluczał, to szło się dalej z machiną
    dowodową - zeznania świadków itp. :)

    --
    Liwiusz

  • 158. Data: 2018-03-29 19:38:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Chętnie przeczytam o sprawie.

    Za dawno temu to bylo ... ale czy Cie az tak bardzo dziwi, ze sad
    uwaza iz "dla dobra dziecka bedzie lepiej jak domniemany ojciec
    zaplaci alimenty" ?

    >Proste wykluczenie po grupach krwi, pewnie w szkole podstawowej o tym
    >uczą, a na pewno w liceum. Tylko że nie był to przecież jedyny
    >dowód - mógł wykluczyć, ale skoro nie wykluczał,

    No wlasnie - niektorzy mieli to szczescie, ze wykluczal.

    >to szło się dalej z machiną dowodową - zeznania świadków itp. :)

    No przeciez matka najlepiej wie, z kim spala :)

    A swiadkow na to, ze nie znasz baby, to jak znajdziesz ?

    J.

  • 159. Data: 2018-03-29 23:53:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-03-18 o 07:25, Shrek pisze:

    > A jakieś źródło? Bo sam zdaje się podałeś wyborczą gdzie była mowa o
    > kilku(nastu) osobwach we Wrocławiu. To nie jest 20%.

    Wyborcza wyborczą. Gdzieś widziałem cytat, że dwucyfrowy był
    dopuszczalny błąd procentowy.

  • 160. Data: 2018-03-30 00:03:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-03-18 o 18:58, Shrek pisze:

    > I tak bywało. Może nie losowego a męża na przykład.

    Wiele lat temu na moim osiedlu dziewczyna się podczas imprezy opiła.
    Trudno powiedzieć, co się tam działo, ale później okazało, ze jest w
    ciąży. Pozywała kolejno uczestników imprezy i kolejno na szczęście
    badania krwi (nie było DNA)wykluczały ich Po siódmej osobie odpuściła.