    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Programowanie C#] Podobienstwo programu a legalnosc
    Date: Tue, 23 Oct 2007 23:55:49 +0200

    On Tue, 23 Oct 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Zdaje się, że algorytmy mogą podlegać ochronie jako tajemnica
    > przemysłowa.

    To dość trudne jak na mnie :( Co by taki algorytm miał robić?
    Znaczy mam kłopot z wymyśleniem przykładu :)

    > Z drugiej strony -- prawo autorskie zezwala na
    > testowanie, badanie i obserwowanie zachowania programu komputerowego
    > celem poznania zaimplementowanych w nim algorytmów.

    Dla algorytmów nawet jest oddzielne, wyraźne wyłączenie: "Idee i zasady
    będšce podstawš jakiegokolwiek elementu programu komputerowego, w tym
    podstawš łšczy, nie podlegajš ochronie."
    Warto podkreślić: WCALE nie podlegają.
    Odmiennie od prawa do "badania, analizowania itepe" które jest warunkowe :)
    Inaczej mówiąc, wyniki badania, jeśli ograniczają się do algorytmów
    i specyfikacji można upublicznić i nikomu nic do tego.
    Zdesassemblowanego (w ramach "badania") kodu czy innych informacji
    pośrednich już nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd