    From: "Verkomp" <v...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Programowanie C#] Podobienstwo programu a legalnosc
    Date: Tue, 23 Oct 2007 23:10:57 +0200

    > Dość dawno temu analizowałem popularny wtedy Phoenix BIOS, porównując
    > go z oryginalnym IBM BIOS.
    > Szło to tak, że w jak w jednym było przesłanie z AX do BX, to w drugim
    > była mocno różna instrukcja w postaci przesłania z AX do DX :P

    Nie korzystam w zadnym stopniu ze zrodel tamtego programu ... mam tylko
    zainstalowany program `exe` ....
    Calosc podobienstwa wynika w sumie z tego ze to program bazodanowy do
    konkretnych wnioskow (cos jak np. do pit`ow .. one zawsze sa podobne)
    Po prostu wszedzie trzeba wpisac podobne dane bo tego wymaga drukowany
    formularz / wniosek / umowa etc.

    Podobienstwo mojego do innego softu ogranicza sie wlasnie do tej ze tak
    powiem kolejnosci wprowadzania danych bo przeciez takie cos jak pobieranie
    danych
    wnioskodawcy poprzez przycisk [baza] i wpisywanie danych imie, nazwisko i
    pesel .. tego nie da sie zastrzec (tak mysle)

    > W zakresie tej części 'wyglądu', którą można uznać za utwór plastyczny,
    > to pewnie tak.

    co do "zakresu plastycznego" ...

    biorac pod uwage wyglad formatek z doswiadczenia wydaje mi sie ze pisane to
    bylo w c++ a ja pisze w visual c#
    wyglad kolorystyczny / ksztalt przyciskow jest inny ... czesc wspolna ...
    np. rozlozenie pol tekstowych .. przeciez nie dam np. pierwszy nip potem
    adres potem imie potem pesel .. zeby bylo inaczej :)

    > W zakresie funkcjonalnym nie bardzo.

    zakres funkcjonalny rozumiem jako jakis ciag zdarzen np. wprowadzanie danych
    / generowanie umowy / wydruk ... ok ... tak samo .. ale to jest czesc
    wspolna 90% programow do obslugi jakichkolwiek wnioskow / formularzy ...

    Podobienstwo wyniklo w sumie ze wzgledu na przyzwyczajenia uzytkownikow
    poprzedniego programu ... klient zmienia oprogramowanie na moje ze wzgledu
    na korzystniejsza oferte cenowa / staly serwis i lepszy kontakt .. jestem
    bylym pracownikiem tej firmy .. znamy sie od lat.

    Dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi i prosze o kontynuowanie ...

    Arek