    From: " ML" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Program komputerowy a prawo
    Date: Sat, 16 Jun 2007 07:14:05 +0000 (UTC)

    > Raczej Art. 77, ustęp 1. Jeśli programy komputerowe traktuje się jak
    > utwory literackie, to elementy pozatekstowe powinno się traktować jak
    > wchodzące w skład utworu literackiego ilustracje.
    >
    > Co do 'idei' i 'zasad' związanych z programem komputerowym, to
    > osobiście byłbym bardzo ostrożny jeśli chodzi o klasyfikowanie
    > poszczególnych elementów programu do tego zbioru. Algorytmy IMO
    > nie stanowią ani idei, ani zasad. Podobnie struktury danych.

    Ale przecież w art. 1 jest zapisane:
    Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną
    odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne.
    Algorytm to właśnie zasada działania programu komputerowego.
    Rozumiem to tak: jeśli mam podany jakiś algorytm (np. w postaci schematu
    blokowego lub kolejnych punktów), to nie mogę tego bezpośrednio przepisać i
    stosować w swoich utworach. Jeśli jednak zapiszę ten algorytm w jakimś języku
    programowania lub zapiszę w inny sposób, swoimi słowami, to nie naruszam prawa
    autorskiego, bo stosuję swój sposób wyrażenia (kopiuję tylko zasadę działania).