    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z zastawem - po wielu miesiącach
    Date: Thu, 03 Nov 2011 18:41:50 +0100

    W dniu 2011-11-03 18:22, Morian pisze:
    > Dziekuje serdecznie za wszystkie posty.
    >
    > Juz odpowiadam:

    > tak...
    > Musze dopowiedziec, ze troche wczesniej przed w/w sytuacja z jednym z
    > tych laptopow przybyla osobiscie ta pani ZONA, nazwijmy ja Z., oddala
    > mi go na miesiac, pouzytkowalem go sobie (za jej zgoda) i z niewielkim
    > poslizgiem czasowym z jej winy odebrala sprzet i oddala moje pieniadze
    > + kwota dla mnie "za fatyge".

    I oczywiście:) podatek od tej "fatygi" odprowadziłeś?

    > Dlatego gdy przyszedl do mnie MAZ, pan M., nie podejrzewałem
    > nadchodzacych klopotow.

    > W 2010 r. (obecnie nie) pracowałem jako serwisant w punkcie
    > komputerowym (sprzedaż serwis komis).
    > Lombard nie był tam prowadzony, oni oboje nie chcieli skorzystac z
    > firmowego komisu, dogadalem sie z nimi "prywatnie" i zaplacilem swoimi
    > pieniedzmi.

    Jak się dogadywałeś "prywatnie" to trzeba się było dogadać na "kupno
    sprzedaż". Jeśli padły przy świadkach stwierdzenia o zastawie itd. to
    możesz mieć pozamiatane.

    > r d a pochodzenia czy Ci j tylko pokaza ? Czy zakup by na pani
    > Xksi sk czy na firm pani Xsi skiej?
    >
    > Dostałem fakture, byla na pania Z., prywatnie. Prawdopodobnie fakture
    > wyrzuciłem, po prostu minelo za duzo czasu.

    Błąd. Nie wyrzuca się tego typu dokumentów.

    > Tak wlasnie zostalo to ustalone - powiedzialem, ze jezeli sie spozni
    > chocby dzien, to sprzet mu przepada i przystal na to.
    > Napisalem wczesniej zastaw hmm jako skrot myslowy, ale de facto umowa
    > byla taka: masz miesiac by oddac pieniadze, potem do widzenia.

    Znów błąd. Umowa powinna być taka: kupuję od Ciebie ten sprzęt a Ty masz
    miesiąc, żeby go ode mnie odkupić. Chociaż patrząc na pochodzenie tych
    netbooków to niewiele by to zmieniało (patrz dalej).

    > Co ciekawe, laptopy pani wziela na umowe abonamentowa w sieci GSM,
    > faktury byly na kwote 1 zł.

    Trzeba sprawdzić w regulaminie promocji (Era jak mniemam), jak wygląda
    kwestia własności promocyjnego laptopa w czasie trwania umowy. Z tego co
    mi się obiło o uszy, to były wersje z kaucją oddawaną po pół roku albo
    wersje, gdzie operator pozostawał właścicielem sprzętu do końca trwania
    okresu promocyjnego czy jakoś tak, pod rygorem zwrotu. Żeby się nie
    okazało, że ten sprzęt jest własnością operatora.

    > Jednak wychodzi na to, ze tu ma sie to odbyc bezkosztowo z ich strony.
    > To ja juz chyba poczekam na wezwanie do sadu.
    >
    > Drugie dno tej sprawy - oni teraz sa (chyba) w separacji, w kazdym
    > razie pana M. laptopy nie interesuja i nie ma zamiaru za nie mi
    > placic, pani M. zas jest scigana przez operatora GSM za nieplacenie
    > rat za umowy abonamentu internetu dolaczonego do laptopow... Z tego co
    > mi powiedziala, kazali jej te laptopy im oddac, nie wiem czy to
    > prawda.

    Bardzo możliwe że prawda, tylko że w takim razie istnieje możliwość, że
    te laptopy nigdy nie były jej. Kwestia zapisów warunków promocji.

    > Ogolnie jest to rodzina uwazana powszechnie za patologiczna, wszelkie
    > uzywki, zyja na koszt panstwa (opieka spoleczna), mozna by sporo
    > napisac jednak nie w tym rzecz.

    No cóż, to gratuluję kontrahentów i sposobu robienia interesów.
    Szczerze, to raczej, tak jak Ci już poradzono, weź adwokata, bo sprawa
    może mieć nieoczekiwane konsekwencje. Z boku to wygląda tak, że
    przejąłeś "okazyjnie" od menelików sprzęt za połowę wartości (bo
    sprzedaż jednego netbooka pokryła Twoje koszta). Mimo, że znając
    sytuację mogłeś przypuszczać, ze wyłudzili go oni w promocji GSM której
    warunków nie byli w stanie spełnić, i że jako taki może nie być tak do
    końca ich. Teraz możesz mieć przez to spore kłopoty. Bez urazy, ale jak
    to mówią: chytry dwa razy traci.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej: