eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU › Re: Problem z wycena wartosci pojazdu - zanizenie - PZU (was: Problem z wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU)
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z wycena wartosci pojazdu - zanizenie - PZU (was: Problem z
    wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU)
    Date: Fri, 21 May 2004 00:28:58 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc241.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    PLN.

    > PZU z reguly zaniza warosc samochodow w czasie wyceny szkod.
    > Jezeli dobrze cie zrozumialem to Twoj samochod stracil na wartosci 3500
    PLN
> [...]
    > kwota ubezpieczenia ( 20500 PLN ).
    > Mialem podobna sprawe, z tym ze powazniejszy wypadek. Samochod
    ubezpieczony
    > AC ( kwota w polisie)na 33000 PLN biegly wycenil na 20500 PLN i uznal
    > szkode calkowita, a od tej kwoty potracil wartosc pozostalosci, ktora
    > wycenil na 7000 PLN. Odwolania nie pomagaly. Po kilku miesiacach
    > przepychanek zdecydowalem sie na wystapienie z pozwem do sadu. Bardzo
    > szybko zaproponowali ugode. Oczywiscie chcieli jeszcze cos urwac, ale
    > ostatecznie uzyskalem pelna kwote - podarowalem im jedynie polowe
    odsetek.

    Ja bym PZU wyjaśnił, że skoro samochód jest ich zdaniem wart 17.000 zł, to
    w takim razie w chwili zawierania polisy zostałem przez ich pracownika
    oszukany i idę do prokuratury. Moim zdaniem powinno to wstępnie ochłodzić
    ich zapędy w tym zakresie.

    Ale jeśli faktycznie to nie pomoże, to zostaje jak proponujesz sąd. Choć
    Twoja uwaga jest bardzo trafna. Co za różnica, czy to szkoda całkowita,
    czy nie. Ważne są pieniądze. A może jest to nieporozumienie i oni chcą
    wypłacić właśnie 17.000 zł (wartość strat), bo na 3.500 wycenili resztę
    złomu.

    PLN

    > Niestety nie wiem czy mozna sie domagac podniesienia wyceny o nowe
    czesci,
    > a nie mam OWU AC z PZU bo z nimi zerwalem.
    > Natomiast nie wiem czemu chcesz sie upierac przy niecalkowitej szkodzie
    ?
    > Jezeli jestes w stanie dokonac naprawy taniej niz proponowane Ci 17000
    PLN
    > to biez kase i wyremontuj, zrob przeglad i uzywaj auta (powinno ci
    zostac
    > sporo na drobne wydatki).

    Mnie się wydaje, że naprawa samochodu nie spowoduje podwyższenia jego
    wartości. Wartość samochodu dla celów ubezpieczeniowych jest wyznaczana na
    podstawie przebiegu, wieku i ceny nowego pojazdu. Generalnie na podstawie
    takiej książeczki. Ponieważ nie zawiera ona danych o stanie części, to
    raczej ich wymiana wpływu na to nie ma.

    > A niby jak mialby wyceniac koszt naprawy - wg cen ze zlomowiska ?
    > Przeciez po to jest ubezpieczenie zeby w razie wypadku naprawiac
    samochod
    > wymieniajac czesci na nowe. Oni nie moga inaczej.
    > Ty dokonujac naprawy mozesz wyklepac maske lub kupic na szrocie, to samo
    > innymi czesciami ale to *ty ryzykujesz* czy te czesci beda sprawne i jak
    > dlugo beda sprawne. To jest kwestia twojego wyboru

    Tu się z Tobą nie zgodzę. Jeśli dobrze pamiętam, to przy ubezpieczeniu
    naprawa nowymi częściami jest jakąś tam opcją za którą się dopłaca.
    Generalnie od ceny nowych części odlicza się amortyzację starych, bo niby
    zyskujesz, że są nowe.