    From: XWindowsMen <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z użyczeniem mieszkania
    Date: Fri, 27 Feb 2009 16:00:15 -0800 (PST)

    On 27 Lut, 21:54, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > W związku z wygaśniećiem umowy najmu lokalu ......... wzywam Panią do
    > dobrowolnego zwrotu w terminie do dnia 15 marca 2009 roku kaucji w
    > wysokości 200 zł lub wskazania usterek lub uszkodzeń, na poczet których
    > kaucja została zatrzymana. Uprzedzam, ze po bezskutecznym upływie
    > powyższego terminu wystąpię do sądu z pozwem o wydanie nakazu zapłaty.
    >
    > U góry adresat, na dole Twój podpis.
    > Wyślij listem poleconym i z kopią zachowaj dowód nadania. Dla sądu liczy
    > się to jako doręczone, choćby pisma z poczty nie odebrała.

    Bardzo mi pomogłeś - już teraz wiem jak to ma wyglądać. Mam kolejne
    pytanie w związku z powyższym. Mam do danego lokalu blisko - dlatego
    chcę owe pismo zanieść osobiście. Mogę to np. zrobić 2 marca z
    żądaniem aby pieniądze przekazała mi do 3 marca. 1 - o mojej
    wyprowadzce wie od 1,5 m-ąca; 2 - zostawiła mnie kobieta na lodzie i
    mam... 6PLN w portfelu... mogę żądać o wydanie kaucji w trybie
    natychmiastowym!?

    > Tylko po co wdawać się w te dywagacje. Skoro w umowie nie napisano,
    ze
    > kaucja podlega zwrotowi po roku od wyprowadzki, to jej zwrot przysługuje
    > niezwłocznie. Poza tym do rozwiązania umowy doszło w połowie okresu
    > grzewczego. Jak zamierza ustalić, w jakiej części ta niedopłata dotyczy
    > Twojej osoby?

    Dla nas jest to oczywiście wszystko logiczne. Dla starszej pani
    pazernej na pieniądze już pewnie nie do końca.
    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady... bardzo mi pomogliście. Mam
    nadzieję już tu więcej nie musieć zaglądać z przymusu :/
    Życzę miłego weekendu. Z poważaniem.