eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z butamiRe: Problem z butami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z butami
    Date: Wed, 14 Mar 2007 19:14:50 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 28
    Message-ID: <et9e2j$69e$1@news.dialog.net.pl>
    References: <1...@y...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-8-9.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1173896083 6446 87.105.8.9 (14 Mar 2007 18:14:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Mar 2007 18:14:43 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:451415
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:1173894374.479835.138310@y66g2000hsf.googlegrou
    ps.com
    Hautameki <h...@g...com> pisze:

    > Dzisiaj (14 marca) moja dziewczyna postanowiła sobie poprawić humor i
    > poszła na zakupy. W sklepie obuwniczym upodobała sobie pare butów.
    > Zapłaciła za nie kartą. Po powrocie do domu buty niestety się jej
    > odwidziały, stwierdziła, że fatalnie w nich wygląda i chce je oddać i
    > odzyskać spowrotem swoje pieniądze.
    > Jest problem. Ekspedientki mówią, że nie mogą zwrócić pieniędzy za
    > buty, ale jedynie je wymienić na inne. Zwrot nie wchodzi w grę, koniec
    > kropka.
    Tak jest w rzeczywistości. Obecnie prawo nie umożliwia zwrotu zakupionego
    towaru w przypadku jego zgodności z umową (wyjątkiem jest sprzedaż
    wysyłkowa).
    Jest to zresztą słuszne rozwiązanie - dlaczego sprzedawca miałby honorować
    odstąpienie od prawidłowo zawartej umowy tylko z powodu kaprysu jakiejś
    kretynki?
    Wymiana towaru na inny to także tylko uprzejmość sklepu w stosunku do
    klienta.
    Do tego dochodzi kwestia możliwości wycofania transakcji elektronicznej, ale
    to już zależy od technikaliów umowy z bankiem i dla zasady handlowej, o
    której pisałem jest nieistotne.

    BTW - "spowrotem" pisze się "z powrotem". Chyba, że jest się młotem...

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1