eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z butami › Re: Problem z butami
  • Data: 2007-03-14 18:14:50
    Temat: Re: Problem z butami
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W wiadomości news:1173894374.479835.138310@y66g2000hsf.googlegrou
    ps.com
    Hautameki <h...@g...com> pisze:

    > Dzisiaj (14 marca) moja dziewczyna postanowiła sobie poprawić humor i
    > poszła na zakupy. W sklepie obuwniczym upodobała sobie pare butów.
    > Zapłaciła za nie kartą. Po powrocie do domu buty niestety się jej
    > odwidziały, stwierdziła, że fatalnie w nich wygląda i chce je oddać i
    > odzyskać spowrotem swoje pieniądze.
    > Jest problem. Ekspedientki mówią, że nie mogą zwrócić pieniędzy za
    > buty, ale jedynie je wymienić na inne. Zwrot nie wchodzi w grę, koniec
    > kropka.
    Tak jest w rzeczywistości. Obecnie prawo nie umożliwia zwrotu zakupionego
    towaru w przypadku jego zgodności z umową (wyjątkiem jest sprzedaż
    wysyłkowa).
    Jest to zresztą słuszne rozwiązanie - dlaczego sprzedawca miałby honorować
    odstąpienie od prawidłowo zawartej umowy tylko z powodu kaprysu jakiejś
    kretynki?
    Wymiana towaru na inny to także tylko uprzejmość sklepu w stosunku do
    klienta.
    Do tego dochodzi kwestia możliwości wycofania transakcji elektronicznej, ale
    to już zależy od technikaliów umowy z bankiem i dla zasady handlowej, o
    której pisałem jest nieistotne.

    BTW - "spowrotem" pisze się "z powrotem". Chyba, że jest się młotem...

    --
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1