  • Data: 2006-09-01 14:55:51
    Temat: Re: Problem z Opieką Społeczną.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:2b99c$44f7f902$3eb34db5$4106@news.chello.pl...
    > Marcinie,
    >
    > Prosze skontaktuj sie ze mna na priv. Potrzebuje podpowiedzi, jak ulokowac
    > w DPS potrzebujaca opieki obca mi osobe (pomagam i tyle), wraz z
    > jednorazowa jakas wieksza wplata (tez...) - mimo ze jestem osoba
    > niespokrewniona, obecny DPS, z ktorym prowadze rozmowy, zaczal
    > wystosowywac do mnie zadania, jakbym byl najblizsza rodzina... Czy moglbym
    > z Toba zamienic dwa slowa na ten temat?

    Powiem Ci jak to wygląda u nas (Gorzów Wlkp.):

    O pobyt w DPS trzeba wnioskować do pomocy społecznej, która przeprowadza
    wywiad i sprawdza ile zarabia najbliższa rodzina, jeśli jest słabo
    sytuowana, to wydawana jest decyzja o dofinansowaniu różnicy ze środków
    powiatowych. Raczej nie praktykuje się przyjęć bez skierowania z opieki
    społecznej, nawet jeśli rodzina pokrywa pełną odpłatność.

    Sugeruję Ci abyś udał się do opieki społecznej i przedstawił sytuację
    bytową tej osoby, jeśli jej byt jest zagrożony na pewno zostanie wydana
    decyzja o umieszczeniu jej w DPS-ie. Musisz jednak liczyć się z tym, że jest
    sporo oczekujących i przyjęcie nie nastąpi od razu. Zresztą to zapewne jest
    zależne od regionu / władz samorządowych i różnie to wygląda w różnych
    miastach/powiatach.