  • Data: 2009-03-16 23:20:06
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Ponieważ ty masz tylko 1/4 domu, wiec powyższe obliczenia podziel przez 4.
    Oświeciłeś mnie dziękuję. Niemniej czytając jakie są niuanse polskiego
    prawa dochodze do wniosku ze najgorszy kat moze dostac od swojej
    ofiary cos w spadku.

    Ale do rzeczy:
    Jestem jedynaczką. Jeśli więc za miesiąc idziemy do notariusza i moja
    mama dostaje 1/2 majątku mojego ojca i ja dostaję 1/2 majątku mojego
    ojca wówczas moja mama przekazuje mojej córce 100% swojego majątku
    (3/4 domu) i tego zachowek nie bedzie dotyczyl poniewaz ja nie bede
    sie ubiegala od mojej corki po smierci mojej mamy o zachowek.
    Natomiast jesli ja przekaze mojej corce 100% mojego majatku (pozostala
    1/4 domu) wowczas moje pozostale dzieci i maz maja prawo do zachowku
    tylko od tej 1/4 domu.

    Nasuwa sie kolejne pytanie:
    Co sie dzieje, jesli za miesiac udaje sie z mama do notariusza i ja
    sie zrzekam spadku po moim ojcu? Czy moja mama dziedziczy wowczas
    wszystko i moze cale 100% przepisać darowizną na moją córkę? Czy też
    to, czego się zrzekam przechodzi na inne osoby (moje pozostałe dzieci,
    męża...)