  • Data: 2009-03-16 22:50:08
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    n...@g...com wrote:

    > Jaki zachowek? Poinformowano mnie dzisiaj, ze przekazujac mojej corce
    > moj majatek ktory jest moim majatkiem odrebnym calkowicie pozbawiam
    > mojego meza czegokolwiek w przypadku mojej smierci, a corka podzieli
    > to co otrzymala odemnie i mojej mamy w drodze darowizny pomiedzy
    > siebie oraz pozostale rodzenstwo.

    1)
    darując dom jednej córce, automatycznie przyczyniasz się do tego, że
    inne córki go nie dostaną.

    gdyby darowizny nie było, to dom poszedłby po równo na trzy córki.

    czyli te dwie pozostałe "nie dostaną" po 1/3 domu.
    I o równowartość połowy tego czyli o równowartość 1/6 domu mają się
    prawo u tej pierwszej upomnieć. Nie o 1/6 domu, bo włacicielami tegoż
    już nie będą,ale o finansową równowartość tegoż.

    Ponieważ ty masz tylko 1/4 domu, wiec powyższe obliczenia podziel przez 4.

    Dlatego niech ta pierwsza córka dokumentuje co daje pozostałym siostrom,
    żeby w razie czego, po twojej śmierci potrafiła wykazać, że już
    pozostałe siostry trochę obdarowała. To samo rób ty. Jeśli coś
    darowujesz innym dzieciom pozostaw ślad po tym w jakiejkolwiek postaci.

    Zastanawiam się, czy z racji darowania domu przez mamę twojej córce,
    ty (albo twoje rodzeństwo. masz jakies?) macie prawo dopominać się o
    zachowek u niej. Coś tam było na ten temat, ale już nie pamiętam

    Prawo o zachowek wygasa w 3 lata po śmierci spadkodawcy.

    Cholera, ale ty się nauczysz nowych rzeczy teraz.
    Zanim dojedziesz do końca, będziesz mogła porad grupowych udzielać.