  • Data: 2002-10-10 19:56:34
    Temat: Re: Problem nie wplaconych skladek ZUS
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trybik <m...@w...pl> napisał(a):

    > Wlasnie dowiedzialem sie z ZUS, ze moja poprzednia firma nie placila skladek
    > zusowskich za pierwsze 6 m-cy 2000 roku. Myslalem, ze sa one odprowadzone,
    > gdyz dostalem comiesieczne deklaracje o odprowadzeniu skladek. Pani z ZUS
    > powiedziala, ze fakt otrzymania deklaracji nie swiadczy iz te skladki
    > zostaly przelane. Poprzedni pracodawca twierdzi, ze skladki odprowadzil (mam
    > to na pismie), ZUS twierdzi co innego. Zlozylem pismo do tej firmy, by
    > bezzwlocznie wplacili brakujace skladki, a wszelkie niejasnosci niech
    > wyjasniaja z ZUSem, ale na ile to pomoze, to nie wiem.

    Może zaistnieć taka sytuacja,że pracodawca odprowadził składki ale nie
    zostały one zaksięgowane na konto firmy w ZUsie. To ustalenia i wyjasnienia
    takich okoliczności właściwy jest Wydział Kontroli właściwego Oddziału ZUS i
    proponuję Ci właśnie tam skierować pismo w tej sprawie /oczywiście listem
    poleconym /.Jeżeli nie będzie odzewu to ponowić/ponaglić na ręce dyrektora.
    Zakładam oczywiście ,że zostałeś zatrudniony na podstawie UMOWY O PRACĘ.

    > I druga sprawa, wlasnie ta firma ma swoje biuro w pewnym biurowcu i gdy
    > chcialem osobiscie zlozyc tam pismo, czepial sie mnie straznik, ktory
    > powiedzial, ze ma nakaz nie wpuszczania mnie. Szkoda, ze sie nie spytalem,
    > czy do tej firmy, czy do calego budynku. Czy wlasciciel firmy ma prawo
    > zakazania mi wstepu do niej, jesli chce zlozyc pismo, a na drugim to
    > potwierdzic. Wyglada to troche komicznie, bo jestem osoba na wozku
    > inwalidzkim, a jestem traktowany jak jakis grozny przestepca.

    Proponuję wysłać pismo za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Powodzenia :-)