  • Data: 2020-11-18 12:08:02
    Temat: Re: Prezes pilnuje
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 18 Nov 2020 10:36:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > A co do pilnowania granicy to skoro postawili ich pod gołym niebem
    > to sobie kapliczkę zaanektowali. Właściciele nie protestowali.
    > Problem z tym mieli internetowi krzykacze, jak ty.

    Jak nie protestowali, kiedy protestowali.
    Ekspert od konserwacji zabytków a potem wolontariusze zostali przegonieni
    przez tych bogów wojny, a sprawa była załatwiana na szczeblu
    ministerialnym.

    "Jak donosi czeska gazeta Denik, do czeskiego Pelhrimova przyjechał
    ekspert, aby skontrolować prace konserwatorskie kapliczki, stojącej tuż
    przy granicy. Według dziennika, wojskowi z Polski zabronili mu fotografować
    zabytkowy obiekt.

    Kilka dni później do Pelhromova przyjechali wolontariusze stowarzyszenia
    Hnuti Duha, które od wielu lat remontuje opuszczony miejscowy kościół. Też
    chcieli przy okazji obejrzeć kapliczkę, ale nie pozwolono im podejść bliżej
    niż 10 metrów do obiektu.

    - To okropne doświadczenie, gdy rozkazywał mi żołnierz z karabinem
    maszynowym w mundurze zagranicznej armii - opowiadał Denikowi Ivo Dokoupil,
    koordynator Hnuti Duha.

    Po tych zdarzeniach starosta Slezkich Rudoltic zawiadomił czeską policję o
    obecności polskich wojsk w jego gminie. Sprawa została poruszona na
    szczeblu ministerialnym między rządami."

    https://polskatimes.pl/polsko-czeski-incydent-granic
    zny-nasze-wojsko-zajelo-czeska-kapliczke/ar/c1-15020
    579

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek