  • Data: 2009-07-12 10:45:11
    Temat: Re: "Prawo" wariuje.
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > I jak to się ma do jechania pod prąd jednokierunkową? Nijak.

    Pisałem teraz o drodze 2-kier.

    > No przecież o tym pisałem. Z tym, że moment może się rozciągnąć na dość
    > długo.

    Nie na "dość długo", a jedynie na tyle, by wyprzedzić samochód lub ominąć
    przeszkodę. Jazda pod prąd bez żadnego uzasadnienia i powodująca ryzyko
    stworzenia niebezpieczeństwa jest wykroczeniem.
    Na podobnej samej zasadzie możesz się cofnąć GDZIEKOLWIEK chcesz, ALE nie w
    tunelu, drodze ekspresowej czy autostradzie. Tu nie możesz nawet o pół
    centymetra :)

    > W każdym razie, ma się to nijak do jechania pod prąd jednokierunkową.
    > Albo
    > założymy,że nazwa JEDNOKIERUNKOWA zobowiązuje i wtedy nie można również
    > cofać, albo że ta nazwa jest nic nie warta, jak chce Liwiusz, i wtedy
    > można
    > spokojnie jechać pod prąd (oczywiście przy prawej krawędzi) również
    > przodem.

    Odbierasz to wszystko zbyt literalnie, ale obowiązujące prawo stanowi tak,
    jak napisał Liwiusz.
    Taka jest poprawna interpretacja.
    Droga jednokierunkowa wskazuje jedynie na to, że nie wolno Ci na niej
    zawrócić i kontunuować jazdy przodem. Cofnąć (z zachowaniem zasad
    bezpieczeństwa) wolno Ci w uzasadnionych przypadkach.