  • Data: 2009-07-12 07:38:05
    Temat: Re: "Prawo" wariuje.
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:a1f84995-4c26-4457-9530-e609e0672d33@m18g2000vb
    i.googlegroups.com...
    On 11 Lip, 09:41, "Nostradamus" <l...@w...pl> wrote:

    > Oddaj prawko tej babie która za nie kaczkę wzięła ;)
    > Nie jest zabronione cofanie na drodze jednokierunkowej.

    wg mnie jest
    znaki maja wyzszy priorytet niz przepisy PoRD
    a § 44. 1. Znak D-3 "droga jednokierunkowa" oznacza początek lub
    kontynuację drogi lub jezdni, na której ruch odbywa się w jednym
    kierunku.
    w jednym kierunku to znaczy w jednym kierunku ;)

    *A o wyższości ustawy nad rozporządzeniem kolega słyszał? Ustawa nie
    zabrania cofania na jednokierunkowej.

    z tego samemego powodu wg mnie ;) nie mozna cofac np. na rondzie...
    w Art. 23. 2 takiego zakazu nie ma , ale opis znaku rowniez mowi o
    kierunku poruszania sie
    8. Znak A-8 "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" ostrzega o skrzyżowaniu,
    na którym ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym
    na znaku.

    *Rondo jest skrzyżowaniem. Jak sobie wyobrażasz cofanie na rondzie? Przecież
    musiałbyś się zatrzymać, żeby cofnąć. Chyba łatwiej opędzlować je jeszcze
    raz dokoła? To nawet na logikę. Na jednokierunkowej zatrzymanie się nie jest
    zabronione.

    neelix