    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Date: Sun, 26 Jun 2005 10:21:11 +0200

    Użytkownik "jurekw" <t...@k...org> napisał w wiadomości
    news:663a.00000536.42be5d84@newsgate.onet.pl...

    > Mówimy o konkretnym przypadku. Proponuję sie tego trzymac.

    W tym konkretnym, gdyby LK uznano za niepoczytalnego, to ówczas równiez
    popełnił by czyn zabroniony nie popełanijąc przestępstwa.

    > Do czego konkretnie jest sędzia uprawniony
    > i jakie przepisy prawa nadają mu to uprawnienie?

    Cała masa. W tym konkretnie wypadku to bedzie pewnei kpk.

    > Czy istnieje przepis, który pozwala sędziemu wygłaszać nielogiczne
    sądy?

    Nie.

    > A może chodzi o przepis, który wyłącza sędziego z odpowiedzialności
    > w którymś z paragrafów?

    Nie. On nie popełnia przestępstwa wydajac wyrok.

    > Teoretycznie istnieje jeszcze trzecia możliwość: istnieje przepis,
    który
    > uznaje iż nazwanie kogoś "przestępcą" nie jest przestępstwem,
    > gdy odbywa się to w czasie ogłaszania wyroku.

    Dokąłdnie tak. Jest to Konstytucja i kpk.

    > Ten trzeci przypadek prowadzi do dalszych komplikacji.
    > Na przykład informacja w prasie o tym fakcie byłaby juz przesępstwem.

    Jesli przed wyrokiem, to jest przestępstwem.

    > Ale to nie jest istotna okoliczność w sprawie alogiczności
    uzasadnienia wyroku.
    > Od dłuższego czasu obserwuję w polskim prawie działalność ludzi,
    którzy nie
    > potrafią logicznie myśleć i klarownie formułować swoich mysli.
    > To jest moim zdaniem jedną z największych chorób naszego "państwa
    prawa".

    Nad gustami sie nie dyskutuje. Tym nie mniej sędzia ma prawo, a LK nie.

    > Te buńczuczne zapowiedzi dotyczyły ekspertyz profesorskich
    przedstawionych przez
    > p. Jolantę Kwaśniewską. Są one tak samo nielogiczne i pozbawione
    sensu, jak
    > wyżej opisane uzasadnienie wyroku.

    A co w nich konkretnie nielogicznego? W nocy mi się nie chciało już
    zastanawiać. teraz czytam Twoja wypowiedź i ni diabła nie umiem
    zrozumieć, do czego zmierzasz. mógł byś to jakoś przystępniej wyjaśnić?
    Co Ci się nie podoba w tych opiniach?