  • Data: 2009-02-04 23:20:23
    Temat: Re: Prawo prasowe - podpisy autor zdjęcia
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SDO wrote:

    > Rozumiem zatem, że dopóki się ktoś nie upomni umieszczanie jego zdjęć
    > bez podpisu nie jest złamaniem prawa.
    > Jaki jednak panuje w PL tzw. dobry obyczaj w tej kwestii? Zadając
    > pytanie inaczej - czy oddając zdjęcie do publikacji po raz pierwszy w
    > danym czasopiśmie i nie umawiając się - mogę uważać za oczywiste
    > umieszczenie na jego łamach autorstwa zdjęcia?
    > Pytanie może mało prawnicze lecz chcę poznać jaka w tej kwestii panuje
    > praktyka w Polsce.

    Poprawiłem się w drugim poście, że raczej podpisuje się.
    Natomiast jeżeli wysyłasz materiały do "obcej" redakcji, zadbaj o to,
    żeby się nic nie zgubiło. Na przykład i tekst i zdjęcia są opisane tym
    samym tytułem i nazwiskiem autora. Przy dużym przerobie tekstów może być
    to wybawieniem dla redakcji ;)

    M.