  • Data: 2008-05-23 20:56:54
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    T pisze:

    > Twoje rozumowanie można podsumować następującą analogią:
    >
    > Pracodawca kazał pracownikowi przygotować ofertę o objętości 50 stron,
    > ten ją napisał, wydrukował i stwierdził, że za plik .doc chce osobnej
    > zapłaty, a procodawcy nalezy się tylko wydruk. Absurd.

    Dlaczego? Przede wszystkim jak pracodawca wydaje nieprecyzyjne
    polecenia, to pretensje może mieć tylko do siebie.

    Równie dobrze można rozszerzyć domaganie się przez pracodawcę całej
    historii zmian w pliku, dokładnego harmonogramu pracy oraz zapisu
    zużycia energii podczas pisania.

    I dlaczego akurat plik .doc? Ja akurat używam innego formatu.

    > Binarka (z technicznego punktu widzenia) to własnie taki wydruk, a nawet

    I używa się wydruku.

    > mniej, bo wydrukowany test można stosunkowo łatwo przekształcić na postać
    > elektroniczną i zmodyfikować, a przekształcenie binarki to sensownego
    > kodu źródłowego w języku wyższego poziomu jest w zasadzie niemożliwe.

    Wiesz, można zrobić i taki kod źródłowy, że skomplikuje się ładnie, ale
    wszelkie modyfikacje będą tak upierdliwe, że prościej będzie napisać
    program od nowa, niż poprawiać ;->

    Serwisant nie musi mieć kwalifikacji do pisania czytelnego kodu...